صفحه اصلی / اصناف / اخبار مرکز نوآوری فیسبوک تلاشی برای ورود به بازار چین
اخبار مرکز نوآوری فیسبوک تلاشی برای ورود به بازار چین

اخبار مرکز نوآوری فیسبوک تلاشی برای ورود به بازار چین

فیسبوک اخیراً اعلام کرده است که در حمایت از استعدادهای فناوری محلی، یک مرکز نوآوری در چین افتتاح می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، در حال حاضر، شاید سورپرایز شوید که چرا فیسبوک این کار را در چین انجام داده است، با توجه به این واقعیت که فیسبوک و برنامه های مرتبط با آن همانند واتساپ و اینستاگرام در چین فیلتر است.

این مرکز نوآوری قرار است به عنوان یک شرکت تابعه برای فیسبوک عمل کند و طبق این اسناد دارای یک سرمایه ثبت شده حدود ۳۰ میلیون دلار برای این کار است. این مرکز فرعی قرار است که در بخش هانگژوآ مستقر شود، یعنی جایی که علی بابا در آن واقع شده است. علی بابا غول تجارت آنلاین چین است که حتی بزرگتر از آمازون به فعالیت در این کشور می پردازد.

به گفته یکی از سخنگویان فیسبوک که در مصاحبه ای با CNBC داشته است اعلام کرده که فیسبوک علاقه مند به ایجاد یک مرکز نوآوری در ژجیانگ چین برای حمایت از توسعه دهندگان چینی، نوآوران و استارتاپ ها است. ما این کار را در چند کشور دیگر همانند فرانسه، برزیل، هند، کره و … نیز به انجام رسانده ایم و تلاش های ما متمرکز بر آموزش و ورکشاپ هایی است که به توسعه دهندگان برای رشد و نوآوری کمک می کنند.

البته اینکه فیسبوک در چین فیلتر شده است، به این معنا نیست که این مرکز نمی تواند در چین شروع به کار کند و این دقیق همان چیزی است که این هدف برای آن ایجاد شده است. فیسبوک و دیگر شرکت های فناوری ایالت متحده آمریکا که در این کشور فیلتر شده اند، به دنبال راهی برای ادامه کسب و کار خود در چین هستند. و از راه های مختلفی همانند این روش قصد ورود به این کشور را دارند که می تواند با بازار وسیع خود که ۱.۴ میلیارد نفر دارد، کسب وکارهای حوزه فناوری را جابجا کند.

برای اکثر شرکت های آمریکایی این یک بازار دست نخورده است که گسترش آن می تواند واقعاً درآمد و سود خوبی را نصیب این کشورها کند.

فیسبوک اکنون قادر به ارائه خدمات خود در این کشور نیست، به خصوص از زمانی که بحث سانسورینگ فیسبوک در این کشور از جانب رئیس جمهورش به نام شی جینپینگ در سال ۲۰۱۳ به تصویب رسید. این حرکت جدید فیسبوک می تواند آینده تکنولوژی این کشور را تغییر دهد و راه را برای عرض اندام فیسبوک در این کشور ایجاد کند.

همچنین مطالعه کنید:

تجهیز واحدهای نظارت و بازرسی اتاق های اصناف به ۵۰۰ دستگاه موتورسیکلت

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتاق اصناف ایران در خصوص موتورسیکلت‌های ویژه بازرسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.