چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / دسته بندی نشده / ۴۴ میلیارد دلار ثبت سفارش منتظر صدور مجوز است
۴۴ میلیارد دلار ثبت سفارش منتظر صدور مجوز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۴۴ میلیارد دلار ثبت سفارش منتظر صدور مجوز است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 44 میلیارد دلار ثبت سفارش منتظر صدور مجوز است که نشان از امید فعالان اقتصادی دارد.

محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در مراسم آغاز ساخت مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه افزود: برای حمایت از تولیدات داخلی، واردات ۱۴۰۰ قلم کالا را با کمک مجلس شورای اسلامی ممنوع کردیم.
وی اظهار داشت: در شرایطی که غربی ها به دنبال آن بودند که به دنیا القا کنند ایرانی ها اهل مذاکره و تعامل نیستند، اتفاقات بوجود آمده در زمینه برجام دروغگویی و بی اعتمادی به غرب را آشکار ساخت.
وی گفت: به ملت ایران قول می دهم که غربی ها در این زمینه بار دیگر مفتضح خواهند شد و مردم ایران از این گردنه سخت نیز عبور خواهد کرد، کما اینکه ملت ایران بارها ثابت کرده که اهل ایستادگی و مقاومت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت جدید در زمینه فولاد کشور با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال احداث است.
وی با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد کشور ۲۰۵ میلیون تن است، اظهار داشت: با اجرای طرح های اخیر فولاد در کشور که با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حال ساخت است این ظرفیت نیز افزایش خواهد یافت‌.
وی در باره مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه گفت: این پروژه از نظر دسترسی به راه های زمینی و ریلی و همچنین نزدیک بودن به معادن سنگان خواف در موقعیت مناسب و منحصر به فرد قرار دارد که با توجه به حجم سرمایه گذاری می تواند حتی بزرگتر از مجتمع فولاد مبارکه باشد.
شریعتمداری افزود: تضمین خوراک اولیه این پروژه اعلام شده و آب مورد نیاز این طرح نیز که برای مرحله نخست ۱۰۰ لیتر در ثانیه است از طریق پساب فاضلاب شهر تربت حیدریه تامین خواهد شد.
مدیر عامل مجتمع فولاد رخ تربت حیدریه نیز گفت: این پروژه با ظرفیت سالانه ۴٫۱ میلیون تن در زمینی به مساحت ۵۵۰ هکتار ساخته می شود که برای ۱۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقبم اشتعال ایجاد خواهد کرد.
مسعود گل شیرازی افزود: در این پروژه سه طرح آهن اسفنجی با تولید ۲ میلیون تن، ذوب و ریخته گری با یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و تولید ورق فولادی با ۱٫۵ میلیون تن در سال راه اندازی می شود که بخشی از نیاز کشور را برطرف خواهد کرد.
وی با بیان اینکه مجموع هزینه این پروژه یک میلیارد یورو برآورد می شود اظهار داشت: این پروژه بر اساس استاندارد های ایمیدرو ساخته می شود و مرحله نخست آن که شامل احیا می باشد که طی ۳۰ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
۱۷۴۴ / ۶۰۵۳

همچنین مطالعه کنید:

چطور از دیجی‌کالا ارزان‌ترین کالاها را بخریم؟

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی دنبال یک کالا می‌گردید و نامش را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.