صفحه اصلی / اقتصادی / اقتصاد کلان / ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سهام و شرکت دولتی فروخته شد
۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سهام و شرکت دولتی فروخته شد

۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سهام و شرکت دولتی فروخته شد

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: در سومین مزایده امسال 11 شرکت و بنگاه دولتی به ارزش 19 هزار و 400 میلیارد ریال به فروش رفت که از نظر ارزش، بیش از کل واگذاری های پارسال است.

«سید جعفر سبحانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در این مزایده که سوم مرداد برگزار شد، ۱۶ شرکت، انبار، سیلو و جایگاه سوخت دولتی روی میز فروش قرار گرفت که در نهایت ۱۱ بنگاه به بخش خصوصی واگذار شد؛ بخش عمده مبلغ این واگذاری ها مربوط به کشت و صنعت و دامپروری مغان است.
سبحانی درباره موفقیت این مزایده نسبت به مزایده های گذشته، گفت: کاهش قیمت واگذاری یکی از دلایل این موفقیت است که تلاش کردیم هیات واگذاری را متقاعد کنیم تا از این طریق، تسهیلاتی برای خریدار واقعی بخش خصوصی فراهم شود.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در واگذاری جدید، قیمت شرکت کشت و صنعت مغان نسبت به دوره های قبل چهار هزار میلیارد ریال کاهش یافت.
وی اضافه کرد: در واگذاری جدید رقم ثابتی برای حصه نقدی (سهم نقدی) در نظر گرفتیم و درباره کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ آن را یک هزار میلیارد تومان تعیین کردیم.
سبحانی اظهارداشت: تنفس ۲ ساله پرداخت از دیگر تسهیلاتی است که در این واگذاری در نظر گرفتیم تا بخش خصوصی بتواند از این فرصت استفاده کند.
مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: قرار است امسال ۶۳۰ بنگاه به تناوب قیمت گذاری و به مزایده گذاشته شود و درصدد هستیم تمهیدات مشابهی را برای موفقیت مزایده های آینده در نظر بگیریم.
به گزارش کسب و کار نیوز، واگذاری سهام دولت در شرکت های دولتی مشمول سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از طریق مزایده یا عرضه در بورس انجام می شود و از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون واگذاری اموال دولتی در قالب تهاتر با بدهی دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی ممنوع شده است.
دومین مزایده امسال ۲۸ خرداد برگزار شد و ۱۸ یا ۱۹ بنگاه در آن عرضه شد و تنها چهار بنگاه یعنی تنها ۲۰ درصد بنگاه های عرضه شده در این مزایده به فروش رفت.
اقتصام**۹۱۳۲*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

سهم لوکس نشینان و سواران از مالیات در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز ، مالکانی که ارزش املاک و خودروهای آنان بالاتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.