صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / پرهیز از ریخت و پاش پول در مناطق روستایی
پرهیز از ریخت و پاش پول در مناطق روستایی

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی مطرح کرد

پرهیز از ریخت و پاش پول در مناطق روستایی

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: قبل از توزیع منابع اشتغال روستایی باید ظرفیتها و استعدادهای هر منطقه را شناسایی و بر اساس فرصتهای شغلی آن مناطق پول تزریق کنیم.

کشاورزی

فتح اله بیات در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی نباید ریخت و پاش اقتصادی و مالی داشته باشیم بلکه به جای پاشیدن پول ابتدا باید بررسی کنیم در کدام مناطق چه شغل‌هایی می‌توان ایجاد کرد سپس سراغ تزریق منابع برویم.

وی ادامه داد: برخی روستاها قابلیت دامداری و دامپروری دارند که باید در آنها سرمایه‌گذاری شود و بعضی روستاها از سابقه خوبی در بخش کشاورزی برخوردارند و کشاورزی در آنها جواب می‌دهد.

بیات تاکید کرد: با توجه به مشکل کم آبی و خشکسالی که مردم روستایی را گرفتار کرده باید ببینیم چه محصولاتی را می‌توانیم در مناطق روستایی ایجاد و تولید کنیم.پس از مطالعه ظرفیتها واستعدادهای منطقه و شناسایی فرصتهای شغلی، نسبت به تزریق پول و اعطای تسهیلات اقدام کنیم.

به گفته این مقام مسئول کارگری در شرایطی که کشور با بحران کم آبی مواجه است و مشکل کم آبی در برخی استانها شدید است لزومی ندارد محصولات پرمصرف آبی تولید شود و باید محصولاتی که نیاز به آب زیادی ندارند جایگزین کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: در بعضی مناطق روستایی که دارای صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری هستند نیز به جای ایجاد بخشهای خدماتی بهتر است از افراد بومی که موقعیت آن مناطق را به خوبی می‌شناسند، استفاده کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته مجلس با تصویب برداشت مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی، برای توسعه اشتغال در مناطق روستایی موافقت کرد که از این میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان به عنوان پشتوانه اجرای طرح “روستا تعاون” با اولویت مناطق مرزی و عشایری و برای اشتغال در مناطق محروم روستایی و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شد.

طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته و اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها و اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

بهبود عملکرد تعاونی ها برای مشارکت تولید ضرورت دارد/خیز تعاونی‌ها برای توسعه اشتغال دانش بنیان

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم،‌ با نامگذاری سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.