صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / وضعیت این روزهای فیلم های در حال تولید سینما
وضعیت این روزهای فیلم های در حال تولید سینما

وضعیت این روزهای فیلم های در حال تولید سینما

دو فیلم کوتاه، دو مجموعه نمایش خانگی و سه فیلم بلند داستانی این روزها در حال تولید هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، تازه ترین خبرها از آثار در حال تولید این روزهای سینما ایران نشان از روند رو به رشد ساخت فیلم های کوتاه و بلند داستانی حکایت دارد.
هر چند شش ماه نخست سال در ایران همواره آمار تولید در سینما پایین بوده است اما بعضاً آثاری که به لحاظ آب و هوایی فیلمنامه آنها به شش ماه نخست سال مرتبط می شود باید فیلمبرداری خود را در این دوره آغاز کنند.
فیلم سینمایی «ماهی و برکه» به کارگردانی علی براتی و تهیه کنندگی هادی انباردار از جمله این آثار است که با اضافه شدن ۲ بازیگر جدید در شهر اقلید استان فارس در حال فیلمبرداری است.
مهدی فقیه و مهرانه به‌نهاد جدیدترین بازیگرانی هستند که به تازگی جلوی دوربین این فیلم سینمایی رفته اند.
تا به این لحظه ۴۰ درصد از فیلمبرداری فیلم سینمایی «ماهی و برکه» انجام شده است. بخش هایی از این فیلم سینمایی در خارج از کشور فیلمبرداری می شود.
در خلاصه داستان «ماهی و برکه» آمده است: فیلم به زندگی مخترعی با نام علی یزدانی در سه دوره کودکی، نوجوانی و جوانی می پردازد. این مخترع در مسیر ساخت اختراعش دچار چالش هایی می شود که برای خانواده و اطرافیانش دردسرهایی را ایجاد می کند.
برخی از بازیگران این فیلم سینمایی که تا به این لحظه مقابل دوربین قرار گرفته اند سعید آقاخانی، بهناز جعفری، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی، مهسا هاشمی، عبدالباسط رضایی، مهرناز احدیان، ساغر کیان راستی و امیررضا فرامرزی، مهدی فقیه و مهرانه به نهاد هستند.

**«دوچ» در نیمه راه
دیگر فیلم بلند داستانی در حال تولید این روزها سینمای «دوچ» به نویسندگی و کارگردانی امیر مشهدی‌عباس است که از تیر ۱۳۹۷ در یکی از مناطق شمال کشور آغاز شده و حالا به نیمه رسیده است.
در این فیلم علاوه بر ثریا قاسمی بازیگرانی چون کوروش سلیمانی، شیوا خسرومهر، سروش جمشیدی، کوروش زارعی، حسین عباسی، عباس ابوالحسنی، محمدامین احمدی و امیرمحمد محمدی در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند.
«دوچ» پس از «ضربه فنی» غلامرضا رمضانی دومین اثر بلند سینمایی به تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۹۷ است که به صورت همزمان فیلمبرداری می‌شود.
داستان این فیلم درباره نوجوانی به نام غلامرضا است که علاقه به دوچرخه سواری دارد و دوست دارد تا با دوچرخه‌اش مسابقه بدهد و جایزه به دست آورد اما به‌دلیل مشکلات مالی، توانایی تهیه دوچرخه را ندارد. او برای به دست آوردن دوچرخه مسیری جالب را انتخاب می‌کند و انتخاب این راه اتفاق‌های مختلفی را به‌دنبال دارد.
از هاشم مرادی به‌عنوان مدیر فیلمبرداری، نوید فرح‌مرزی طراح گریم، احمد سعادت‌بخت طراح صحنه و لباس و رضا کشاورز به عنوان مدیر صدابرداری نام برده شده است.

**معرفی نخستین بازیگر «ایده اصلی»
آزیتا موگویی که پیش از این در تهیه کنندگی سینمای ایران فعالیت داشته حالا قصد دارد بعد از فیلم « تراژدی» دومین فیلم خود با عنوان «ایده اصلی» را کارگردانی کند.
ایران، کانادا و یک کشور اروپایی تاکنون به عنوان لوکیشن های اصلی «ایده اصلی» انتخاب و فیلمبرداری این فیلم اواخر مرداد ماه در جزیره کیش آغاز می شود.
بهرام رادان به عنوان نخستین بازیگر این فیلم معرفی شده است.
موگویی علاوه بر کارگردانی، تهیه کنندگی فیلم «ایده اصلی» را هم به عهده دارد.

**ممنوعه راهی شمال ایران شد
مجموعه «ممنوعه» نیز دیگر اثر در حال تولید این روزها است که بعد از اتمام فیلمبرداری بخش بیمارستانی در تهران، در شمال ایران در حال فیلمبرداری است.
پخش این مجموعه که کارگردانی آن برعهده امیر پورکیان است، به زودی توسط موسسه سرو رسانه پارسیان آغاز می‌شود.
این سریال پربازیگر را علی اکبر نجفی تهیه می‌کند و جانشین تهیه و مجری طرح آن مهدی یاری است. همچنین صادق یاری سرمایه گذاری آن را بر عهده دارد.
امیرحسین آرمان، علی استادی، خاطره اسدی، بهاره افشاری، محمد امین، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، امیر جعفری، هادی حجازی‌فر، الهه حصاری، سوگل خالقی، آناهیتا درگاهی، نیلوفر رجایی‌فر، لیلا زارع، نیما شعبانژاد، شهرام قائدی، مصطفی قدیری، نیکی کریمی، میلاد کی‌مرام، فاطمه گودرزی، مجید مظفری، نسرین نکیسا و شیدا یوسفی بازیگران ممنوعه هستند.
«ممنوعه» داستان سه نسل را به صورت همزمان و پیوسته روایت می کند، که از دغدغه های امروز جوانان تا آسیب مسائل روز خانوادگی و اجتماعی را شامل می شود .

**بازیگر جدید «رقص روی شیشه»
مجموعه «رقص روی شیشه» به کارگردانی مهدی گلستانه و تهیه کنندگی پیمان جعفری نیز دیگر اثر شبکه نمایش خانگی است که امیر آقایی با نقشی متفاوت در آن هنرنمایی می کند.
این مجموعه در حال حاضر در پیش تولید است و گروه در مشغول تکمیل فهرست بازیگران هستند و از طرفی حضور چشمگیر ستاره های موسیقی در تیتراژ این مجموعه یکی از اتفاق های منحصر به فرد آن است.
مجموعه «رقص روی شیشه» قرار است در ٢۶ قسمت تولید شو که فیلمنامه آن براساس طرحی از ابوالفضل کاهانی به قلم طلا معتضدی به نگارش درآمده است.

**پایان تصویربرداری «نزدیک»
فیلم کوتاه «نزدیک» به کارگردانی محمداسفندیاری که طی ماه گذشته فیلمبرداری آن آغاز شده بود نیز حالا پس از هشت جلسه در لوکیشن خانه‌ای قدیمی در تهران به پایان رسید.
این فیلم کوتاه اجتماعی، داستان یک زوج پا به سن را به تصویر می کشد. زندگی شخصیت های فیلم با خبری ناگهانی دستخوش تغییر می شود و آن ها را نگران آینده و اتفاقات پیش رو می‌سازد.
در حال حاضر این فیلم در مرحله تدوین قرار دارد و پس از طی مراحل جلوه‌های ویژه آماده نمایش خواهد شد.
«نزدیک» و به تهیه کنندگی مشترک سیدسجادقافله باشی و حسین شیرعلی است.

**گیجی و ادامه تصویر برداری
دیگر فیلم کوتاه این روزهای سینمای ایران «گیجی» به نویسندگی و کارگردانی میثم حسن‌زاده است که اکنون در مرحله فیلم برداری قرار دارد.
تهیه کنندگان این فیلم امیرسیدزاده، حمیدحسن زاده و میثم حسن زاده هستند.
میلاد خزاعی، مهسا اکبرپور و راحیل کافی بازیگران این فیلم کوتاه را تشکیل می دهند.
فراهنگ**۹۲۴۶**۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.