صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر علوم: سرعت تبدیل علم به فناوری شتاب گرفت
وزیر علوم: سرعت تبدیل علم به فناوری شتاب گرفت

وزیر علوم: سرعت تبدیل علم به فناوری شتاب گرفت

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش روز افزون شرکت های دانش بنیان در کشور، گفت : سرعت تبدیل دانش به فن آوری و تولید ثروت در دهه اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش کسب و کار نیوز افزود : اقدامات انجام شده در حوزه کوانتومی در این زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی به اعتبار حوزه فیزیک است.
وی اظهار داشت: اساتید و همکاران دانشگاهی ما با محققان مرکز علوم و فنون لیزر ایران در خلق فناوری حوزه کوانتوم همفکری داشته اند و در واقع این کار با پشتوانه مشترک اتفاق افتاده است.
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: فناوری کوانتومی کاربرد بسیار وسیعی در افزایش سرعت محاسبات کامپیوتری و انتقال داده های مخابراتی خواهد داشت و در این زمینه انقلاب و تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد.
وی افزود: ضمن اینکه این فناوری در حسگرها نیز می تواند با دقت بسیار بالایی تغییرات را اندازه گیری کرده و خود این حسگرها در زمینه های بسیار مختلفی کاربرد دارد.
غلامی با بیان اینکه، در طول سال های اخیر به علم کوانتوم به صورت تئوری در زیر شاخه فیزیک پرداخته شده است، گفت: در واقع مرکز علوم و فنون لیزر ایران به صورت عملی وارد این مبحث شده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که تعداد محدودی از کشورهای در حال توسعه در حوزه عملیاتی علم کوانتوم گام برداشته اند و در واقع امروز شاهد رونمایی از فناوری درهم تنیدگی فوتون ها بودیم.
وزیر علوم، تحقیقات وفناوری اظهار داشت: توسعه تحقیقات کوانتوم در برنامه کاری بسیاری از دانشگاه های کشور قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه، تربیت دانشجو در رشته کوانتوم در دوره های کارشناسی ارشد ظرف دو سال اخیر در دانشگاه ها آغاز شده است ، افزود: از مهرماه ۱۳۹۷ دو دانشگاه نیز در کشور در دوره دکتری در این رشته دانشجو جذب خواهند کرد.
غلامی افزود : به طور حتم علم کوانتوم در شرایط فعلی از ظرفیت مناسبی برای راه اندازی یک مرکز پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه دانشگاهی برخوردار است.
وی با اشاره به آمار بیش از چهارهزار و دویست شرکت دانش بنیان در کشورمان و افزایش روز افزون این شرکت ها، تاکید کرد: سرعت تبدیل دانش به فناوری و تولید ثروت در دهه اخیر شتاب بیشتری گرفته است.
وزیرعلوم با اشاره به اینکه، شرکت های دانش بنیان در واقع در حال تبدیل اطلاعات و دانش علمی به فناوری هستند، افزود: به طور حتم بخشی از مقالات علمی در لبه دانش از سوی آنها به عنوان زیر ساخت و خوراک تولید و گسترش فناوری های مختلف قرار می گیرند.
یک دستاورد و فناوری جدید در حوزه کوانتوم روز چهارشنبه با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و سورنا ستاری معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهور در مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران رونمایی شد.
علمی ** ۱۸۳۶ **

همچنین مطالعه کنید:

اسنپ تخفیف ویژه مؤسسات نیکوکاری را تمدید کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اسنپ، از زمان شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.