صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / نظارت بر عرضه و صادرات محصولات فولادی تقویت می‌شود

شریعتمداری دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات فولادی را ابلاغ کرد

نظارت بر عرضه و صادرات محصولات فولادی تقویت می‌شود

وزیر صنعت در راستای تنظیم بازار محصولات فولادی و ایجاد ثبات و آرامش در بازار این محصولات، دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات فولادی را مطابق با تصمیمات کارگروه تنظیم بازار ابلاغ کرد. بر این اساس در مورد صادرات و واردات این محصولات به منظور بهره‌مندی از تفاوت نرخ ارز یا استفاده از معافیت مالیاتی نیز ممنوع اعلام شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات فولادی را ابلاغ کرد.

محمد شریعتمداری ابلاغ این دستورالعمل را در راستای تنظیم و ایجاد ثبات و آرامش در بازار محصولات فولادی کشور دانسته که مطابق با تصمیمات جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۷ تدوین شده است.

بر این اساس کف عرضه محصولات فولادی باید معادل ۱۲۰ درصد تقاضای واقعی سال گذشته در بورس کالا باشد که با پیشنهاد معاونت امور معادن و صنایع معدنی و تصویب کمیته تخصصی تنظیم بازار تعیین می‌شود و عرضه‌کنندگان ملزم به رعایت آن هستند.
در ابلاغیه وزیر بر ضرورت نظارت دستگاه‌های نظارتی بر فرایند عرضه در بورس و کنترل رعایت مقادیر کف عرضه تأکید شده است ضمن اینکه باید نحوه مصرف محصولات فولادی در چرخه تولید پس از بورس کالا نیز تحت نظارت باشد.

همچنین صادرات محصولات فولادی به رعایت کف عرضه محصولات فولاد در بورس کالا منوط شده و انجام صادرات با هدف بهره‌مندی تولیدکنندگان از معافیت مالیاتی و ورود مجدد آن محصولات به هر شیوه‌ای ممنوع است. ضمن اینکه انجام واردات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی به‌قصد صادرات مجدد آن محصولات به‌منظور بهره‌مندی از مابه‌التفاوت نرخ ارز نیز ممنوع اعلام شده است.

متن کامل دستورالعمل جدید تنظیم بازار محصولات فولادی که از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت منتشر شده به این شرح است:


همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.