صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / مطالعه امریکا و چین برای اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی»

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خبر داد

مطالعه امریکا و چین برای اجرای طرح «توسعه مشاغل خانگی»

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: برای موفقیت طرح توسعه مشاغل خانگی در کشور، وضعیت توسعه صنعتی ۹ کشور دنیا از جمله آمریکا، چین، تایلند، انگلیس، مکزیک و نیوزیلند را بررسی کرده‌ایم که این کشورها توسعه خود را از مشاغل خرد و خانگی آغاز کرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمدصادق بیجندی ، منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح ملی “توسعه مشاغل خانگی” با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی در ۹ استان آغاز شده و خراسان جنوبی از استان‌های موفق در شناسایی مشاغل خانگی است .
وی به ظرفیت بالای جهاددانشگاهی در ارائه آموزش‌های کارآفرینی اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از ۱۵۰۰ مربی کارآفرینی در جهاددانشگاهی، ۱۵۰ هزار نفر را آموزش اشتغال محور داده‌ و متقاضیان را با مشاغل روز دنیا آشنا کرده‌اند .
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با اشاره به مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی، گفت: مشاغل خانگی اهرم توسعه اقتصادی در ایران است که متاسفانه بسیار دیر به مزیت‌های آن در کشور پی برده شد.
بیجندی بیان کرد: بازاریابی از اولویت‌های اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی است و در این راستا جهاددانشگاهی معتقد است محصولی که تولید می‌شود باید از نظر کیفیت و بسته بندی در رده مناسبی قرار داشته باشد که به راحتی بتوان آن را در بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرد .
وی با بیان اینکه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان، تخصصی‌ترین سازمان کشور در حوزه اشتغال و فناوری است، اظهار کرد: مشاغل خانگی بهترین مزیت برای پیشبرد توسعه صنعتی در ایران است که متاسفانه بسیار دیر به مزیت‌های آن در کشور پی برده شد.
لزوم برندسازی تولیدات مشاغل خانگی
سرپرست سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی با بیان اینکه خراسان جنوبی به صورت هدفمند و با برنامه در این طرح پیش رفته است، تصریح کرد: امیدواریم شاهد به نتیجه رسیدن این طرح در اسرع وقت و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار در کشور باشیم.
بیجندی بر لزوم برندسازی محصولات مشاغل خانگی خراسان جنوبی تاکید کرد و یادآور شد: جهاددانشگاهی زمینه اتصال به بازار را برای تولیدات مشاغل خانگی را فراهم می ‌کند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.