صفحه اصلی / دسته بندی نشده / “مدل بومی ارزش‌گذاری طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان” اجرایی شد
“مدل بومی ارزش‌گذاری طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان” اجرایی شد

با امضای تفاهم‌نامه‌ای؛

“مدل بومی ارزش‌گذاری طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان” اجرایی شد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و شرکت‌های ارزشگذاری، «مدل بومی ارزشگذاری طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان» اجرایی شد.

دانش بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری در نشست ابلاغ شیوه‌نامه ارزش‌گذاری با تأکید بر اهمیت موضوع ارزش‌گذاری در کشور گفت: به‌طور حتم تا موضوع ارزش‌گذاری در کشور حل نشود، نمی‌توانیم ارتباط کارساز و دوسویه را میان سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر ایجاد کنیم.

وی درادامه گفت: از طرفی به‌منظور جلوگیری از هدر رفت زمان در این بخش نمی‌توان منتظر مقررات و دستورالعمل‌های دولت بود، به همین منظور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پیشنهاد کار را با شرکت‌های دانش‌بنیان و انتخاب فعالیت کارگزاران به‌منظور انجام فرایند ارزش‌گذاری فناوری و کسب‌وکارهای نوآورانه به دولت ارائه کرد.

دلیری ارائه روش بومی و مشخص را خروجی این اقدام نوین خواند و گفت: قبل از به انجام رساندن بحث قانونی در این روند پیشنهادی، موضوع مهم، دستیابی به یک مدل بومی و البته مورد تأیید تمام فعالان در این حوزه است.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور انتخاب کارگزاران جلساتی برگزار کرد که درنهایت ۵ شرکت در خصوص انجام فرایند ارزش‌گذاری فناوری و کسب‌وکارهای نوآورانه انتخاب شد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی در ادامه بیان کرد: افراد مشخص‌شده نباید تنها به‌عنوان بخش خصوصی وارد عمل شوند، بلکه به‌عنوان عضو تصمیم‌گیر در راستای برطرف سازی ایرادات و مشکلات موجود راهکار ارائه ‌کنند.

دلیری گفت: در راستای امضای شیوه‌نامه ارزش‌گذاری، معاونت علمی تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان را به‌منظور ارزش‌گذاری به فعالان کارگزار معرفی خواهد کرد تا درنهایت با بررسی و نقد خروجی به‌عمل‌آمده به رضایت طرفین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، همچنین تعمیم آن به بازار دست یابد.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی در راستای ایجاد رشته‌های نوین در این بخش با کانون کارشناسان گفت: رشته‌های موجود رشته‌هایی سنتی و قدیمی است، لذا به دنبال تیم حاکمیتی و مدیریتی جوان در این بخش هستیم تا بتوانند کنار تیم ارزش‌گذاری قرار گیرند.

در بخش دیگر این نشست عبدالمجید مرشدی سرپرست دفتر تأمین مالی معاونت علمی؛ با اشاره به تصویب آیین‌نامه ارزش‌گذاری دارایی نوآوری از سوی دولت گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بندی مبنی بر تهیه و اجرای برنامه حمایتی، از سوی معاونت،  برای شناسایی تعاملات شرکت‌ها و مؤسسات دارای صلاحیت در حوزه ارزش‌گذاری فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها با تأکید بر اولویت‌های نقشه جامع علمی کشور اضافه شد.

وی در ادامه گفت: شرکت‌ها و مؤسساتی که مشمول برنامه حمایتی معاونت هستند، جزء شرکت‌های ارزش‌گذاری موضوع‌بند ۵ ماده این آیین‌نامه قرار می‌گیرند.

سرپرست دفتر تأمین مالی معاونت علمی، بحث ارزش‌گذاری در کشور را نوین خواند و گفت: بر اساس تازگی این فرایند باید نقشه‌ای را به‌منظور شناسایی و آموزش شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها دارای تجربه هستند، پیاده‌سازی کرد، لذا در این مسیر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به اینکه متولی اصلی ارزش‌گذاری دانش فنی و متولی شرکت‌های دانش‌بنیان است، روی این روند برنامه حمایتی خود را اعمال می‌کند.

مرشدی در پایان از تشکیل کارگروهی در این بخش خبر داد و گفت: بحثی که پیرو این داستان مطرح شد، تشکیل کارگروهی در حوزه ارزش‌گذاری فناوری‌های نوین و استارتاپ‌ها بود، لذا با برگزاری جلسات متعدد، شیوه‌نامه‌ای مبنی بر ورود شرکت‌های کارگزار فعال در معاونت تدوین شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.