صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه مغفول مانده است/دانشگاه خوارزمی تفکیک نمی‌شود

سرپرست جدید دانشگاه خوارزمی:

ظرفیت‌های بین‌المللی دانشگاه مغفول مانده است/دانشگاه خوارزمی تفکیک نمی‌شود

سرپرست دانشگاه خوارزمی فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه را از جمله ظرفیت‌های این دانشگاه دانست که کمتر مورد توجه قرار گرفته و افزود: در عرصه فعالیت‌های بین‌المللی قابلیت‌های خوبی داریم که از آن‌ها چندان استفاده‌ای نشده است.

دانشگاه خوارزمی

عزیزالله حبیبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در دانشگاه خوارزمی به فعالیت‌های بین‌المللی کمتر توجه شده اظهار کرد: فعال‌سازی و بروز رسانی فعالیت‌های پژوهشی در قالب مراکز پژوهشی نیز در بحث دانشگاه‌های نسل سوم اهمیت بالایی دارد.

وی ایجاد رشته‌ها و گرایش‌های جدیدی که مهارت‌افزایی در محوریت آن قرار دارد و به بازار کار مربوط است را ازدیگر ظرفیت‌های این دانشگاه دانست که باید مورد توجه قرار گیرد.

دانشگاه خوارزمی تفکیک نمی‌شود

حبیبی با تکذیب شایعه تفکیک دو پردیس کرج و تهران دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی یک هویت کامل دارد و در دو مکان فیزیکی فعالیت می‌کند که هر کدام وزن خودشان را دارند و توجه ما به این است که تجدید ساختار کنیم و ماموریت‌های تخصصی را برای هر کدام تعریف کنیم. ماموریت‌های مربوط به تهران را واحد تهران و ماموریت‌های مخصوص کرج را پردیس کرج و ماموریت‌هایی که در سطح ملی است را هر دو انجام دهند و هیچ صحبتی از تفکیک این دو پردیس وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه خوارزمی در جهت نحوه مدیریت پردیس‌های کرج و تهران این دانشگاه، اظهارکرد: ما سعی خواهیم کرد در آینده در چارچوب ماموریت‌های ملی، استانی و محلی برای هر دو پردیسمان ماموریت‌های آموزشی و پژوهشی را تعریف کنیم که براساس آن در رشته و گرایش‌های دانشجویی در سه مقطع کارشناسی،‌ کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش دانشجو داشته باشند و دانشجو را به بازار کار معرفی کنند.

حبیبی درباره برنامه‌های دانشگاه خوارزمی جهت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم اظهارکرد: پایه این کار برای رفتن و دستیابی به بازار کار،‌ شناخت موضوع و به کارگیری تخصص است، که این وابسته به عملکرد اعضای هیئت علمی، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها است.

سرپرست دانشگاه خوارزمی تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم را از اولویت این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ما برای اینکه در جهت دستیابی به دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم، تلاش داریم که زیرساخت‌ها، برنامه‌ها و فرآیندهایی که امکان فعالیت دانشکده‌ها را در این عرصه فراهم می‌کنند،‌ تبیین و ابلاغ کنیم.

سرپرست دانشگاه خوارزمی درباره اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی اظهارکرد: اجرای این طرح یک کار لازم و ضروری است، زیرا بخش زیادی از امکانات و پتانسیل‌ها برای کارهای موازی صرف می‌شود. اگر این‌ها تجمیع شود زمینه‌های لازم برای کیفی‌سازی فراهم می‌شود.

حبیبی در پایان درباره برنامه‌های دانشگاه خوارزمی جهت کیفی‌سازی آموزش، بیان کرد: ما در جهت استانداردسازی فرآینده و امکانات خود دانشگاه حرکت خواهیم و اگر ماموریتی هم وزارت علوم به ما محول کند سعی خواهیم کرد که آن را تحقق بخشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.