صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / سد کوچری اثرات مخرب زیست محیطی به همراه داشت

رئیس هواشناسی گلپایگان:

سد کوچری اثرات مخرب زیست محیطی به همراه داشت

رئیس هواشناسی شهرستان گلپایگان گفت: سد کوچری تاثیر آن چنانی در کاهش دما نداشته علاوه بر این به نظر می رسد ضرر هم داشته است چرا که افت دما و خشک شدن مناطق شمالی و شرقی سبب افزایش دما و پدیده گرد و خاک شده است.

سد کوچری

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص اثرات زیست محیطی سد کوچری اظهار کرد: احداث سد کوچری اثرات مخرب زیست محیطی را به همراه داشت، با احداث این سد سطح آب های زیرزمینی افت کرد و سطح سد هم به اندازه ای گسترده نیست که رطوبت آن چنانی را به محیط تزریق کند.

وی ادامه داد: رطوبت حاصل از این سد علاوه براینکه زیاد نیست در محیط هم پایدار نیست، این سد تاثیر  آن چنانی در کاهش دما نداشته است، علاوه بر این به نظر می رسد ضرر هم داشته است چرا که  افت دما و خشک شدن مناطق شمالی و شرقی شهرستان سبب افزایش دما و پدیده گرد و خاک شده است.

رئیس هواشناسی شهرستان گلپایگان گفت: می گویند ۵۰ متر بتن زیر سد تزریق کرده اند که از نفوذ آب به زمین جلوگیری شود که همین امر سبب شده حوزه های پایین دست خشک شود در مجموع نمی توانیم بگوییم این سد شرایط هوایی گلپایگان را مطلوب تر کرده و می توان گفت شرایط را بدتر کرده است.

حسینی خاطر نشان کرد: بر اساس جلساتی که محیط زیست داشتیم منبع آلایندگی اصلی شهرستان تالاب شور است که با خشکسالی مواجه است و گرد و غبار را پراکنده می کند. مالچ پاشی و تزریق آب به صورتی که سطح تالاب مرطوب باشد که گرد و غبار بلند نشود از راه های مقابله با این آلایندگی است، البته احیای یک حوضه آبریز بهترین راه حل است.

وی در خصوص میزان بارش ها در سال جاری خاطر نشان کرد: میزان بارش در فروردین ماه سال جاری، ۴۰/۴ میلی متر، در اردیبهشت ماه ۱۱۲ میلی متر و در خردادماه ۱۲/۴ میلی متر بوده است .

رئیس هواشناسی شهرستان گلپایگان یادآورشد: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری  ۲۰۵ میلی متر نزولات جوی داشتیم، این میزان در سال گذشته ۳۴۴/۵ میلی متر بوده و با ۲۲ درصد کاهش بارندگی مواجه بوده ایم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.