صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / استادان دانشگاهی، سفیران پارک فناوری هرمزگان می‌شوند

به منظور ارائه سبک جدید کارآفرینی؛

استادان دانشگاهی، سفیران پارک فناوری هرمزگان می‌شوند

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه این مجموعه با همت فناوران خود در حوزه‌های مختلف کار کرده و مدل‌های موفقی نیز در این عرصه رشد کرده‌اند، گفت: تلاش ما این است تا بتوانیم از طریق سفیرانی که در دانشگاه انتخاب می‌کنیم، سبک جدیدی از کارآفرینی را ارائه دهیم.

کارآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز، علی فتی در نشست شورای رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان هرمزگان با تاکید بر اینکه موفقیت در این حوزه مستلزم همگرایی و همراهی همه مجموعه‌های تصمیم‌گیر است، افزود: حمایت از خدمات و محصولات تولیدی فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه توسعه بیشتر این شرکت‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیانی در هرمزگان داریم که ابتکارات زیادی داشته و خدمات جدیدی  نیز عرضه کرده‌اند، گفت: ارزش این فناوری‌ها در کشور نمود عینی داشته و ارزش آن باعث شده تا سایر استان‌ها از فناوری‌های تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگانی بهره ببرند.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با همکاری مجموعه‌های دولتی داخل استان بتوان از خدمات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بیشتری برد.

وی در ادامه با اشاره به خدمات یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان هرمزگان گفت: در مورد یکی از شرکت‌های فعال در حوزه هوشمندسازی که از اوایل دهه ۹۰ فعالیت خود را در پارک هرمزگان آغاز کرد، امروز شاهد هستیم که توانسته در برخی از پروژه‌های ملی نیز نقش موثر خود را ایفا کند.

فتی به جدیدترین فعالیت‌های این شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این شرکت در ساخت خودروی خودران و فعالیت در حوزه IOT ورود کرده است که این حرکت می‌تواند نمودی عینی از ظرفیت فناوری استان هرمزگان را به نمایش بگذارد.

وی همچنین از مشارکت این شرکت دانش‌بنیان در بخش IOT برج فناوری در دست تکمیل پارک علم و فناوری هرمزگان خبر داد و گفت: این اقدام برای اولین بار در هرمزگان انجام می‌شود که امیدواریم بتواند سرآغاز حرکت سایر مجموعه‌ها در استان باشد.

فتی همچنین با تاکید بر اهمیت استمرار ارتباط پارک فناوری و دانشگاه‌ها گفت: این تعامل و همکاری می‌تواند مسیر حرکت دانشجویان را به سمت نوآوری و فناوری هموار کند.

به گفته وی، همکاری دانشگاه و پارک بسیار مهم و حیاتی است و می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه فناوری بگذارد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌هایی در دستور کار پارک علم و فناوری هرمزگان است که یکی از آنها حضور اساتیدی به عنوان سفیران پارک علم و فناوری در دانشگاه‌هاست.

وی با تاکید بر این که در این زمینه پارک علم و فناوری هرمزگان هزینه می‌کند تا بتوان به این حرکت تسریع بخشید، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در نظر داریم تا به کمک اساتید دانشگاه‌ها بعنوان سفیران پارک، دروس کارآفرینی را به سبک جدید به دانشجویان ارائه کنیم.

فتی در ادامه به نقش موثر صنعت در توسعه فناوری اشاره کرد و گفت: گسترش تعامل بخش‌های صنعت استان با پارک علم و فناوری هرمزگان از جمله هدف‌های اصلی است. از این رو بخشی از فضای برج فناوری در اختیار صنایع قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.