صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اردوغان: اوضاع در منبج، تل رفعت و ادلب بر وفق مراد نیست
اردوغان: اوضاع در منبج، تل رفعت و ادلب بر وفق مراد نیست

اردوغان: اوضاع در منبج، تل رفعت و ادلب بر وفق مراد نیست

رییس جمهور ترکیه اعلام کرد: تحولات سوریه در جهت مطلوب حرکت نمی‌کند.

اردوغان

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس بریکس اعلام کرد، ترکیه به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری‌های اسلامی در این اجلاس شرکت می‌کند. در کنار این اجلاس دیدارهای دوجانبه نیز انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از اجلاس بریکس به زامبیا سفر می‌کنم. این اولین سفر رسمی من به زامبیاست. این سفر در راستای تعمیق روابط با کشورهای آفریقایی انجام می‌گیرد.

او درباره مذاکراتش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد: تحولات سوریه براساس اهدافمان پیش نمی‌رود. تنها در عفرین، جرابلس و الباب تحولات همسو با اهدافمان است. هنوز در منبج، تل رفعت و ادلب شرایط درجهت مورد نظر نیست. ما خواهان “محافظت از مردم سوریه” در برابر حملات مختلف تروریستی در این کشور هستیم.

وی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: روابط استراتژیک ما با آمریکا باعث نمی‌شود که روابط استراتژیکمان با کشورهای دیگر را قطع کنیم. رفتاری خلاف این مساله متناقض با رویکرد استقلال طلبانه مان است. ایران همسایه ترکیه است که اشتراک استراتژیک بسیاری با یکدیگر داریم و در بسیاری از حوزه‌ها روابطمان براساس رویکرد برد – برد پیش‌می‌رود. ما این مساله را در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نیز اعلام کردیم. اکنون نیز این مساله را مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.