صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / پنجمین نشست قند پارسی با اساتید زبان فارسی از ۱۲ کشور جهان
پنجمین نشست قند پارسی با اساتید زبان فارسی از ۱۲ کشور جهان

پنجمین نشست قند پارسی با اساتید زبان فارسی از ۱۲ کشور جهان

پنجمین نشست «قند پارسی»، هفتم مرداد با شرکت 44 تن از اساتید و دانشجویان زبان فارسی از 12 کشور جهان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می ‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،این نشست ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه یکشنبه ۷ مرداد ماه در حسینیه الزهرا (س) این سازمان، برگزار می‌شود.
در این مراسم، نظر به اهمیت زبان فارسی و اهتمام در ترویج دومین زبان جهان اسلام، فارسی‌آموزان شرکت‌کننده از کشورهای ترکیه، گرجستان، تونس، هند، ازبکستان، بنگلادش، دانمارک، صربستان، سوریه، آلبانی، اوگاندا و کنیا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون برگزاری هشتاد و پنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی می‌پردازند.
هشتاد و پنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی مختص استادان زبان فارسی در سراسر جهان برنامه‌ریزی شده است که طی آن شرکت‌کنندگان به مدت ۴ هفته و در قالب ۹۰ ساعت درسی، مهارت‌های تدریس استاندارد آموزش زبان فارسی به عنوان زبان دوم را فرا می‌گیرند.
این افراد که با هماهنگی نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان و بنیاد سعدی در دوره دانش‌افزایی زبان فارسی شرکت کرده‌اند، با روش تدریس مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن را می‌آموزند و با فنون آموزش ادبیات فارسی آشنا می‌شوند.
آشنایی با استاندارد آموزش زبان فارسی، اصول کلاس داری و مدیریت کلاس، روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی مانند گام اول از دیگر برنامه‌های آموزشی است که برای این دوره تعریف شده است.
برنامه آموزشی این دوره که نخستین دوره بلندمدت تربیت مدرس بنیاد سعدی محسوب می‌شود شامل آشنایی با نظام‌ها و زیر نظام‌های زبان فارسی، فنون آموزش مؤلفه‌های واژه و دستور، آموزش تکنیک‌های مهارت‌های خواندن، صحبت کردن، نوشتن و شنیدن، آزمون سازی و اصول کلاس داری می‌شود.
همچنین روش تدریس کتاب‌های بنیاد سعدی طی یک کارگاه آموزشی برنامه ریزی شده است.
برای آشنایی استادان خارجی با فرهنگ مردم ایران، برنامه های فرهنگی همچون بازدید از دریاچه چیتگر، کاخ گلستان، برج آزادی و برج میلاد، شهر فرش، شهرک سینمایی غزالی، موزه ایران باستان، اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی و سفر به سمنان و اصفهان پیش بینی شده است.
۲۵ نفر از شرکت‌کنندگان هشتاد و پنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی را اساتید ایرانی تشکیل می‌دهند.
فراهنگ**۳۰۰۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.