صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / هکرهای روس به اتاق کنترل نهادهای خدمات عمومی آمریکا نفوذ کرده‌اند
هکرهای روس به اتاق کنترل نهادهای خدمات عمومی آمریکا نفوذ کرده‌اند

در تلاش برای فلج کردن بخش انرژی آمریکا؛

هکرهای روس به اتاق کنترل نهادهای خدمات عمومی آمریکا نفوذ کرده‌اند

مقامات آمریکایی می‌گویند، هکرهای روسی توانسته‌اند به اتاق‌های کنترل خدمات عمومی آمریکا نفوذ کنند. واشنگتن این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش روس‌ها برای حمله به بخش تولید انرژی آمریکا قلمداد می‌کند.

هکر

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه خبری هیل، وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: هکرها برای گروه سنجاقک یا خرس پر انرژی مورد حمایت روسیه کار می‌کنند. آنها تلاش می‌کنند که وارد شبکه‌های خدمات عمومی آمریکا شوند تا بتوانند در بخش انرژی اختلال ایجاد کرده و باعث خاموشی شوند.

در همین راستا جانتان هومر رییس مرکز تحلیل سیسم کنترل صنعتی وزارت امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: این هکرها به جایی رسیده‌اند که حتی به سوئیچ‌های اصلی دسترسی دارند.

این وزارتخانه اعلام نکرد که چه شرکت‌هایی مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند اما نشان داد که صدها شرکت در این شبکه مورد حمله قرار گرفته است. ممکن است برخی از شرکت‌ها هنوز نمی‌داند که هدف بخشی از  حملات هکرهای روسی قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا در گذشته روسیه را به انجام حملات سایبری علیه بخش انرژی این کشور و دیگر زیرساخت‌های کلیدی آمریکا متهم کرده بود.

دولت آمریکا اعلام کرد: این تلاش‌ها از اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز شده و بر شبکه‌های وابسته به تاسیسات تجاری کوچک با هدف دستیابی به شرکت‌های بزرگتر انرژی متمرکز بوده است.

این اطلاعات جدید افشا شده درمورد حملات سایبری روسیه در حالی منتشر می‌شود که نگرانی‌ها درباره تلاش‌های مسکو برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۸ کنگره افزایش یافته است.

دونالد ترامپ به تازگی به دلیل اظهارات اخیرش در کنفرانس خبری با ولادیمیر پوتین،‌ رئیس‌جمهور روسیه و حتی دیدار با او مورد انتقاد شدید جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها قرار گرفته بود.

او در این کنفرانس خبری شک و شبهه‌هایی درمورد دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ اعلام کرد. البته وی با افزایش انتقادها، از اظهاراتش عقب‌نشینی کرد و اعلام کرد که به نتایج به دست آمده توسط ماموران اطلاعاتی آمریکا اطمینان دارد البته ممکن است در کنار روسیه کشورهای دیگری نیز مداخله داشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.