صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / مقاومت وزارت کشور برای صدور شناسنامه سمن‌ها
مقاومت وزارت کشور برای صدور شناسنامه سمن‌ها

معاون وزیر ورزش عنوان کرد

مقاومت وزارت کشور برای صدور شناسنامه سمن‌ها

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد مطرح شدن دوباره طرح احیای سازمان ملی جوانان، گفت: رئیس جمهور دستور داده و تاکید کرده است که موضوع احیای سازمان ملی جوانان حتی اگر شده از سوی نمایندگان مجلس به شکل یک طرح مطرح شود.

محمدمهدی تندگویان

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی تندگویان در جلسه دیدار وزیر ورزش و جوانان با اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان‌های بوشهر و گلستان با اشاره به سرانجام حل مشکل شناسه سازمان‌های مردم نهاد جوانان نیز افزود: قصد داریم در صورتی که وزارت کشور در مورد صدور شناسه این سازمان‌ها همکاری نکرد موضوع را رسانه‌ای کنم و اعلام کنم که در عرض یک سال گذشته چندین بار و در چه سطوحی نامه ارسال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان سه یا چهار بار به شکل دستی تفاهم‌نامه را به هیات دولت برده است، بنابراین بین سطوح وزراء در این مورد مشکلی وجود ندارد اما بدنه کارشناسی وزارت کشور در مورد این موضوع مقاومت می‌کند.

تندگویان افزود: علی رغم اینکه شرایط اعلام شده وزارت کشور را پذیرفته‌ایم اما همچنان موضوع شناسه تشکل‌ها به سرانجام نرسیده است. به غیر از یکسال گذشته که این موضوع را پیگیری کرده‌ام مکاتبات مربوط به حل مشکل شناسه سمن‌ها بیش از هفت سال است که در قالب انجام مکاتبات در حال پیگیری است.

معاون ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: سر قولم در مورد حل این مشکل هستم و امیدوارم این مشکل تا شهریور ماه به نتیجه برسد. در صورت صدور شناسه سازمان‌های مردم نهاد موضوع مجامع استانی به مجمع ملی جوانان نیز حل می‌شود.

تندگویان تصریح کرد: چندین تن از نمایندگان در حال طرح سوال در حوزه مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان هستند که در صورت انجام این کار ما از آن استقبال می‌کنیم تا شاید به این ترتیب وزارت کشور کمک کند و این موضوع به نتیجه برسد.

وی در مورد تصویب اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نیز گفت: امیدواریم در مرحله تایید شورای نگهبان در مورد این قانون به مشکلی بر نخوریم. این قانون شامل حال بازنشستگانی می‌شود که عمدتا پست‌های مدیریتی دارند و انتظارمان از دولت این است که بار دیگر افرادی که در سمت بازنشستگی هستند را در این جایگاه شغلی منصوب نکنند.

تندگویان در مورد طرح سربازمهارت نیز گفت: تفاهم نامه بین این معاونت و ستاد نیروهای مسلح نیز قطعی شده و هفته گذشته مبادله شده است. از هفته آینده در ستاد کل کارگروه اجرایی آن شکل می‌گیرد و دستورالعمل آن نیز تولید شده است. این طرح از شهریور ماه ابلاغ می‌شود و به ستاد نیروهای مسلح می‌رود تا مدل بهره برداری تشکل‌ها مشخص و ابلاغ شود.

وی در مورد آخرین وضعیت اعطای تسهیلات به سازمان‌های مردم نهاد افزود: صندوق کارآفرینی امید در استان‌ها فعال است و به نظر می‌رسد به تعهدات خود نیز عمل کرده است. ۲۰ درصد از اعتباراتی که مختص امسال بوده نیز تا به امروز پرداخت شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.