صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی
لزوم ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی تاکید کرد

لزوم ایجاد پالایشگاه گیاهان دارویی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری رییس جمهور در بازدید از سایت گیاهان دارویی یک شرکت داروسازی گفت: لازم است پالایشگاه گیاهان دارویی ایجاد شود تا مواد خام به مواد اولیه استاندارد تبدیل شوند. لرستان نیز استانی است که می‌تواند به قطب کشت و صنعت گیاهان دارویی کشور تبدیل شود.

محمدحسن عصاره

دکتر محمد حسن عصاره در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه لرستان افزود: روند توسعه در حوزه گیاهان دارویی لرستان ملموس و مناسب است و با توجه به شرایط اکولوژیکی و رویشگاه‌های طبیعی و تلاش مردم و فرهیختگان و تلاشگران این حوزه، روند توسعه گیاهان دارویی در لرستان، مناسب است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی کشور با بیان اینکه در حوزه گیاهان دارویی به طور مجرد و مطلق به کشت و صنعت اعتقاد نداریم، گفت : ما در این حوزه به ایجاد زنجیره گیاهان دارویی اعتقاد داریم.

عصاره افزود: توسعه کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده هم از دیگر اولویت‌ها و رویکردهای ما در زمینه گیاهان دارویی است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم در زمینه گیاهان دارویی باید همه فرآیندها از کشت، تولید، فرآوری اولیه و ثانویه و … به صورت متوازن و همه جانبه رشد کند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی کشور تصریح کرد: در این زمینه لازم است پالایشگاه گیاهان دارویی ایجاد شود تا مواد خام به مواد اولیه استاندارد تبدیل شوند.

وی گفت: این مواد باید در فرمولاسیون‌های مختلف و صنایع مختلف به‌کارگیری شود.

عصاره عنوان کرد: احساس می‌شود که لرستان در این زمینه می‌تواند الگو و پایلوت اجرای این طرح باشد و خوشبختانه شرکت‌های پیشگام، نوآور و توانمندی در لرستان، فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی فناوری رییس جمهوری در پایان گفت: وجود شرکت‌های بزرگ و دانش‌بنیان متعدد می‌تواند فرصت مناسبی برای تحقق این طرح‌ها در لرستان باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.