صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / سلطانی‌فر:‌ فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جلوی خشونت‌های خیابانی را می‌گیرد
سلطانی‌فر:‌ فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جلوی خشونت‌های خیابانی را می‌گیرد

سلطانی‌فر:‌ فعالیت سازمان‌های مردم نهاد جلوی خشونت‌های خیابانی را می‌گیرد

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در ایجاد امنیت اجتماعی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد بهترین روش برای طرح انتقادات مردم به جای ایجاد خشونت، ناامنی و اعتراضات خیابانی هستند.

سلطانی‌فر  سلطانی فر

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود سلطانی فر در دیدار اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد استان گلستان، بوشهر با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته مذاکرات برجام آغاز شد و بیش از ۳۰ ماه طول کشید افزود: در آن زمان حتی شورای امنیت نیز در مقابل ایران قرار گرفت اما در حال حاضر دنیا در مقابل آمریکا و حمایت ایران قرار دارد. برجام عهدنامه ایران با جامعه بین‌الملل است و هیچ توجیهی برای خروج آمریکا از آن وجود نداشت. در حال حاضر همه جامعه بین‌المللی به جز چند کشور عربی این اقدام آمریکا را محکوم کرده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان نیز گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد چرا که این لایحه توسط دولت تصویب شده بود و رویکرد رییس جمهور نیز با آن موافق بود. باور داریم که این مسئله جزو مطالبات جوانان است و روحانی نیز در فعالیت‌های انتخاباتی سال گذشته خود قول داده بود که این موضوع را دنبال کند و امیدواریم که این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه لایحه تفکیک وزارتخانه‌ها یک بار به صورت کلی در مجلس رد شده است اظهار کرد: معتقد هستیم که جمع کثیری از جوانان که موتور محرکه توسعه کشور در آینده هستند، این خواسته را دارند و این تقاضا در چارچوب قانون است و مغایرتی با ارزش‌ها ندارد بنابراین خوب است که به آن اهمیت بدهیم و تحقق آن را دنبال کنیم.

سلطانی‌فر با بیان اینکه در جوامع مردم‌سالار مشارکت مردم باید اجبارا تحقق پیدا کند اظهار کرد: در صورت عدم تحقق مشارکت مردم دموکراسی برقرار نمی‌شود. شاخص احزاب، فعالیت جدی و موثر مطبوعات و رسانه‌های آزاد، ضمانت جدی و موثر تحقق مردم‌سالاری است. همچنین مردم باید بتوانند در هر عرصه‌ای که می‌خواهند مشارکت داشته باشند و سازمان‌های مردم‌نهاد سازوکار تحقق مطالبات آن‌ها است.

او در ادامه تصریح کرد: نظام‌های زاییده انقلاب که در قرن بیستم تحقق یافته‌اند، امکان حرکت به سمت مردم سالاری و تحقق مشارکت مردم را در دو سه دهه ابتدای انقلاب نداشتند. اما در ۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی پیروز شد، امام خمینی بلافاصله دستور مراجعه به آرای مردم برای پاسخ به مطالبه مردم‌سالاری را صادر کردند و در کمتر از دو ماه با مراجعه به صندوق آرای مردم چگونگی شکل‌گیری نظام را به مردم موکول کردند. ایشان همچنین دستور دادند بلافاصله پیش‌نویس قانون اساسی در مجلس خبرگان آماده شود. همه این اتفاقات ظرف کمتر از یک سال و نیم تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اقدام امروز مجلس در رای مثبت به اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز گفت: بعد از گذشت سه یا چهار دهه از عمر هر نظام باید افکار و مدل مدیریتی جدید وارد عرصه شود و به ارزیابی و آسیب‌شناسی بپردازد. بدین ترتیب نظام پویاتر شده و از ایستایی خارج می‌شود.

وی در مورد مشکل صدور شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از سوی وزارت کشور توضیح داد: در چند بند این تفاهم‌نامه در مورد چگونگی اجرا، اختلاف نظرهایی وجود دارد که در آینده نزدیک برطرف می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان از تهیه آیین‌نامه خانه‌های جوان نیز خبر داد و گفت: مشکلات مالی خانه‌های جوان نیز با پرداخت‌های منظم برطرف خواهد شد چرا که خانه‌های جوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت سمن‌ها برای فعالیت هستند و باید با شرایط بهتری اداره شوند.

وی افزود: توانمندسازی سمن‌ها از ابعاد مختلف یکی از بهترین سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان است. در حال حاضر تعداد این سازمان‌ها به ۲۰۰۰ تشکل افزایش پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این نشست یکی از اعضای معلول سازمان‌های مردم نهاد استان گلستان نیز که به طرح مسائل و مشکلات سازمان‌های مردم نهاد جوانان می‌پرداخت با اشاره به عدم مناسب‌سازی اماکن ورزشی و حتی ساختمان معاونت ساماندهی وزارت ورزش و جوانان برای معلولان گفت: در حالی که معلولان در رشته‌های ورزشی بیشترین افتخارآفرینی را دارند کمترین امکانات ورزشی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.