صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / رونمایی از نقشه‌ راه متمایز دانشگاه تا چند ماه آینده
رونمایی از نقشه‌ راه متمایز دانشگاه تا چند ماه آینده

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد.

رونمایی از نقشه‌ راه متمایز دانشگاه تا چند ماه آینده

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از رونمایی نقشه راه متمایز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تا چند ماه آینده خبر داد و گفت: براساس این نقشه چارچوب‌های دانشگاه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی مشخص خواهد شد. از سوی دیگر، نقشه توسعه رشته‌ها در مقاطع مختلف دانشگاه مشخص خواهد شد تا بیانگر مسیر ما از نظر توسعه علمی در سال های آینده باشد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ضیایی در خصوص سیاست های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور جذب اعضای هیات علمی در این دانشگاه، گفت: جذب اعضای هیات علمی محوری ترین بخش هر دانشگاه است، به طوری که از آنان می توان به عنوان سرمایه یک مجموعه علمی یاد کرد. در واقع، اعضای هیات علمی هستند که به یک دانشگاه هویت و جهت می دهند و می توانند یاری گر دانشگاه در تحقق ماموریت‌ها باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان دانشگاه تراز اول کشور شناخته می شود، تصریح کرد: در وضعیتی که این دانشگاه در سطح ملی، منطقه ای و حتی بین المللی شناخته شده است باید افرادی وارد این مجموعه شوند که دارای شاخص های مختلف فردی و علمی باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: تلاش داریم برای جذب اعضای هیات علمی برنامه میان مدت تنظیم کنیم تا بر این اساس مسیر جذب تعریف شود.

وی با اشاره به نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: تلاش ما در دانشگاه این است که نقاط قوت خود را شناسایی کنیم و براساس همان ها برنامه ریزی و حرکت کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر حرکت در مسیر توسعه هدفمند، افزود: دیگر به دنبال راه اندازی همه رشته ها در دانشگاه نیستیم بلکه قرار شده فقط رشته هایی ایجاد شوند که یا در سیستم خدمات نظام سلامت سفارش دهنده داشته باشند یا دارای مارکت بوده در حوزه علم و فناوری بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی با اشاره به شرکت حدود ۳۵۲ در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: پس از ارزیابی اولیه ۲۱۳ نفر حائز شرایط دانشگاه بودند و در جلسه ای که ۶ تیرماه امسال با حضور اساتید برجسته در گروه های مختلف آموزشی دانشگاه برگزار شد در حال ارزیابی نمرات این مصاحبه ها هستیم. افرادی که بتوانند حداقل‌ها را در این فراخوان کسب کنند برای مراحل بعدی جذب اعضای هیات علمی فراخوانده می شوند.

دکتر ضیایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعیین شاخص ها بر اساس نخبه پرور بودن دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، گفت: افرادی که جذب هیات علمی می شوند باید منجر به ایجاد تغییر مثبت در وضعیت دانشگاه شوند. عضو هیات علمی باید در مباحثی همچون آموزش یا پژوهش و یا خدمات اثرگذاری مثبتی داشته باشد؛ این شاخصی است که هر گروه آموزشی آن را احصا می کند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: در بخش ظرفیت های آزاد شده نیز حدود ۸۱ نفر در ردیف های مختلف خواهیم داشت که در ۵۳ رشته آموزشی و پژوهشی اعلام نیاز شده است البته این به معنای این نیست که همه این افراد را جذب خواهیم کرد بلکه فقط اعلام نیاز شده تا شاخص های نخبگی در هر مورد بررسی شود با این توضیح که فقط هم مباحث علمی مدنظر نیست چراکه موضوعات اخلاقی، ظرفیت فرهنگی افراد و موارد دیگری نیز مورد بررسی قرار می گیرند با این دیدگاه که معلم دانشگاه نباید صرفا عالم باشد.

وی با رد شایعات اخیر مبنی بر عدم تمایل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به جذب اعضای هیات علمی، توضیح داد: اگر چنین چیزی وجود داشت فراخوان جذب صادر نمی شد و ظرفیت های باز شده را می بستیم. این درحالی است که بیش از ۸۰ ظرفیت آزاد اعلام شده و حتی اگر وزارت بهداشت اجازه دهد در شهریورماه هم فراخوان جذب هیات علمی را حتی در دو مرحله خواهیم داشت.

دکتر ضیایی افزود: البته ادامه همکاری اعضای هیات علمی یکسری شاخص هایی دارد که هر ساله در همه دانشگاه های کشور ارزیابی می شود. اینکه عضوی تابع موازین و مقررات نباشد مسئله دیگری است برای همین تاکید می کنم که در دانشگاه برای اعضای هیات علمی نخبه همیشه باز است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه دانشگاه محل حاکمیت علم است، گفت: در واقع روابط علمی باید در دانشگاه حاکم باشد؛ هدف اول دانشگاه تولید، انتشار و انتقال علم است. درخصوص حاکمیت علم، باید چگونگی فعالیت اعضای هیات علمی در عرصه های مختلف مشخص باشد.

وی با اشاره به ماموریت کلان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه ارتقای سطح علمی، تصریح کرد: در گروه های آموزشی  مشخص است که دانشگاه چه انتظاری از آنها در زمینه تربیت نیروی انسانی، تولید دانش و ارائه خدمات دارد؛ با این توضیح که این موارد به صورت تفاهم میان دانشگاه و مدیرگروه و همچنین مدیرگروه با اعضای هیات علمی بیان و تدوین می شود. از سوی دیگر همه فعالیت های علمی اعضای هیات علمی نیز ثبت می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، دکتر ضیایی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می خواهد از وضعیت مبتنی بر زمان به وضعیت مبتنی بر عملکرد تغییر رویه دهد، خاطرنشان کرد: موضوع مهم، میزان ساعتی که عضو هیات علمی در دانشگاه حضور دارد، نیست بلکه مهم انجام انتظارات دانشگاه و بهره مندی دانشگاه از ظرفیت های علمی آنهاست.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه در مرحله گذار به سمت تعالی است، تاکید کرد: برای تغییرات موردنظر باید زمان متناسب نیز بگذرد، در این میان قوانین جاری کشور را نیز نباید فراموش کرد چراکه این قوانین مواردی را از دانشگاه انتظار دارد که باید به آنها نیز پاسخ داده شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.