صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / رشد ۹ درصدی انتقال گاز در ۲ ماه نخست امسال
رشد ۹ درصدی انتقال گاز در ۲ ماه نخست امسال

مدیرعامل شرکت انتقال گاز خبر داد

رشد ۹ درصدی انتقال گاز در ۲ ماه نخست امسال

مدیرعامل شرکت انتقال گاز از رشد ۹ درصدی حجم انتقال گاز در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, سعید توکلی، درباره حجم انتقال گاز در ۲ ماه نخست امسال گفت: در ماه‌های ابتدایی امسال، ۳۷ میلیارد و ۳۴۷ میلیون مترمکعب گاز در خطوط سراسری شبکه انتقال گاز کشور جریان یافت که با توجه به رقم ۳۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعبی ۲ ماه نخست سال ۹۶، با افزایش ۹,۲ درصدی همراه بود.
وی میانگین حجم انتقال گاز روزانه در سال ۹۶ را ۷۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب اعلام کرد و افزود: ظرفیت انتقال گاز در کشور با بهره‌مندی از شبکه سراسری، ۸۰۰ میلیون مترمکعب در روز است که رقم مجموع آن در طول سال به ۲۸۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد.
شرکت ملی گاز پارسال، ۲۱۲ میلیارد مترمکعب گاز از شرکت ملی نفت تحویل گرفت که از این مقدار، ۲۰۳ میلیارد مترمکعب، فرآورش شد و به دست مصرف‌کننده رسید و ما‌به‌التفاوت آن به دیگر فرآورده‌های گازی تبدیل شد.
مقدار گازرسانی به بخش نیروگاهی در سال ۹۶ حدود ۶۷ میلیارد مترمکعب بود که این رقم امسال از مرز ۷۰ میلیارد مترمکعب عبور می‌کند تا مقدار وابستگی کمتر از ۱۰ درصد کنونی نیروگاه‌ها به سوخت مایع نیز کاهش یابد، همچنین مقدار گازرسانی به بخش صنایع و پتروشیمی‌ها در سال ۹۶ حدود ۵۰ میلیارد مترمکعب و گازرسانی به بخش خانگی و تجاری حدود ۵۱ میلیارد مترمکعب و سهم سبد صادراتی گاز ایران در سال گذشته ۱۲ میلیارد مترمکعب بود.

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.