صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تقدیر وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از نقش امارات و پیام تبریک منصور هادی به سیسی
تقدیر وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از نقش امارات و پیام تبریک منصور هادی به سیسی

تقدیر وزیر خارجه دولت مستعفی یمن از نقش امارات و پیام تبریک منصور هادی به سیسی

وزیر خارجه دولت مستعفی یمن در دیدار با مقام اماراتی نقش محوری ابوظبی در کمک به ملت یمن را ستود.

الیمانی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، خالد الیمانی، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن طی دیدار با دکتر سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت نفت “ادونوک” در ابوظبی و وزیر مشاور امارات درخصوص همکاری دوجانبه به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های تقویت و گسترش روابط، پیوندهای برادری و روابط تاریخی متمایز میان دولت مستعفی یمن و امارات پرداختند.

الیمانی نقش محوری امارات در ائتلاف عربی و جانفشانی‌های ملت امارات جهت کمک به شهروندان یمنی را ستود!

وی بر اهمیت هماهنگی‌های دوجانبه برای موفقیت در ماموریت مشترک جهت تحقق پیروزی در یمن و برقراری امنیت و ثبات و پایان دادن به “فاجعه انسانی” در این کشور تاکید کرد.

در همین راستا، سلطان الجابر بر پیوند ملت یمن با امارات، یکی بودن اهداف و نیز آمادگی بی‌وقفه امارات جهت حمایت و کمک به یمن تاکید کرد.

از سوی دیگر، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن پیام تبریکی به عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به مناسبت سالگرد انقلاب ۲۳ ژوئیه ارسال کرد.

رئیس جمهور دولت مستعفی یمن مواضع مصر را در برابر یمن در مراحل و شرایط مختلف به ویژه در مرحله کنونی و همکاری قاهره در ائتلاف عربی به رهبری عربستان ستود.

منصور هادی همچنین موضع مصر را در قبال کمک و حمایت از دولت مستعفی یمن برای برقراری امنیت، ثبات، وحدت یمن و نیز حمایتش از راه‌حل مسالمت‌آمیز با تمرکز بر اصول اساسی طرح شورای همکاری خلیج فارس، مکانیزم‌های اجرایی آن، خروجی‌های کنفرانس ملی فراگیر و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت ستود.

رئیس جمهور دولت مستعفی یمن با اشاره به نقش‌ گسترده‌ مصر و ملت آن در راستای حمایت از یمن و ملتش تاکید کرد که مواضع مصر در حمایت از ملت یمن همچنان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.