صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / ترامپ نگران افزایش تنش میان آمریکا و ایران نیست

واشنگتن اگزمینر گزارش داد

ترامپ نگران افزایش تنش میان آمریکا و ایران نیست

رئیس جمهور آمریکا که این روزها به سختی مشغول ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن علیه کشورمان است، گفت که به هیچ عنوان نگران افزایش تنش میان ایران و آمریکا نیست.

ترامپ

به گزارش کسب و کار نیوز، این توئیت ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در یک تجمع در کالیفرنیا با عنوان ادعایی “حمایت از مردم ایران” در حضور برخی از ایرانی‌های مقیم آمریکا به طرح ادعاهای مذبوحانه و ساختگی واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و مقامات ایران را به فساد و سرکوب شهروندان کشور متهم کرد.

وی در ادعاهای فرافکنانه خود گفت که ایران نزدیک به چهل سال است از تروریسم حمایت می‌کند و در این سال‌ها تلاش کرده است انقلاب خود را به دیگر کشورها صادر کند.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن محکوم کردن این اظهارات سخیف و بی پایه و اساس مایک پمپئو اظهار کرد: سخنرانی مزورانه و سخیف وزیر خارجه آمریکا در این جمع  که صرفا یک اقدام ابزاری و تبلیغاتی بود، بیش از همیشه نشانگر درماندگی بی حد و حصر  دولت آمریکا در شرایط پس از خروج غیرقانونی این کشور از برجام و عدم دستیابی به اهداف خود از این اقدام یک سویه و نابخردانه و انزوای جهانی ناشی از آن است.

وی افزود: این سخنان به وضوح مصداق بارز دخالت این کشور در امور داخلی ایران و دقیقا در راستای سیاست های دیرپای بی ثبات ساز و مخرب این کشور در منطقه ارزیابی می شود که ناقض تعهدات بین المللی این کشور است. ایرانیان در طول تاریخ هرگز سلطه و سیاست‌های زورگویانه و قلدرمآبانه هیچ بیگانه‌ای را نپذیرفته و قطعا در این شرایط حساس نیز نه تنها از سیاست‌های رئیس جمهور و اقلیت جنگ طلب فعلی آمریکا که به هیچ یک از اصول و هنجارهای اخلاقی، انسانی و حقوقی و بین المللی پایبند نیستند و حرف‌ها و رفتارهایشان فاقد هرگونه اصالت است و به اعتراف بسیاری از دوستان و متحدان آمریکا قابل اعتماد نیستند، وقعی ننهاده بلکه بدون تردید با اتحادی که همیشه در اینگونه شرایط از آنها انتظار می‌رود، پاسخ اینگونه اظهارات و اقدامات مداخله جویانه مقامات و سیاستمداران آمریکایی را با انسجام و یکپارچگی مثال زدنی خواهند داد.

قاسمی همچنین تاکید کرد: سخنان وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد وی کماکان از دارا بودن آگاهی لازم و درک صحیح و عمیق از گذشته و حال ایرانیان همچنان محروم است و باید بداند منافع آمریکا به آنان دیکته می کند که قبل از هر ارزیابی و قضاوتی پیرامون دیگر ملل و جوامع جهان، نیاز به دانش، خردورزی و  درک عمیق از واقعیت های آن جوامع دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.