صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / تجلیل از شایستگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
تجلیل از شایستگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

با حضور نایب رییس کمیسیون فرهنگی انجام شد

تجلیل از شایستگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

نایب رییس کمیسیون فرهنگی گفت: ارتقاء سرانه مطالعه با عوامل متعددی از جمله کتاب خوب و ارزان، مطالعه کننده و انتظارات او رابطه مستقیمی دارد که نیازمند آسیب شناسی دقیق است.

تجلیل از شایستگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران

آیین تجلیل از شایستگان سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور  نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری کشور برگزار شد.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت وگو با ایسنا در این باره گفت: تجلیل و تکریم فعالان عرصه کتاب ضمن ارتقا انگیزه در میان این بزرگواران، دوستداران کتاب را با تازه های حوزه کتاب هرچه بیشتر آشنا می کند و امکان رقابت در تدوین و تالیف کتابهای هرچه غنی‌تر را مهیا می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: در این رخداد کتاب‌ها با موضوعات متنوع فلسفی، دینی، هنری، اجتماعی، زبان، تاریخ، جغرافیا و کتابهای کاربردی و کلیات بود که مجموعه متنوعی از کتابهای ارزشمند علمی  را شامل می شد.

وی تداوم و تعدد بزرگداشت های این چنینی در سطوح مختلف و با تنوع موضوعی هر چه بیشتر را اقدامی مثبت در جهت افزایش فرهنگ رجوع به کتاب و متعاقبا کتابخوانی دانست.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به سرانه پایین مطالعه در کشور دسترسی به کتاب خوب، پرمحتوا و غنی و در عین حال با قیمت پایین می تواند انگیزه مخاطبان را برای مطالعه ارتقا دهد و لذا تحول در موضوع سرانه مطالعه و تغییر فرهنگ و رویه مردم به سمت کتابخوانی را نباید انتظار داشته باشیم بلکه ارتقاء سرانه مطالعه با عوامل متعددی از جمله کتاب خوب و ارزان، مطالعه کننده و انتظارات او رابطه مستقیمی دارد که نیازمند آسیب شناسی دقیق است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.