صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی
برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی

معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد

برنامه وزارت علوم برای ارتقاء سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت‌آموزی

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .

شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، من بیان این مطلب، ماموریت گرایی دانشگاه صنعتی شاهرود را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده و امیدوارم با تمرکز بر رشته های فنی و مهندسی و ایجاد رشته های میان رشته ای و تقاضا محور، شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم کرده تا بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.

وی افزود: سیاست های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحدهای مهارت آموزی در دانشگاه ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه ها را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت علوم اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه ها و رشته های آموزش عالی در سال ۹۳ بود که تا حدودی موفق بوده است.

دکتر شریعتی نیاسر به توجه مهارت افزایی دانش آموختگان به ویژه در بخش های کارشناسی اظهار داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت های عمومی، دانش افزایی زندگی اجتماعی، روابط عمومی، هنر، مجری گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات می باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، گفت: افق دانشگاه ها از طریق انجام صحیح مأموریت های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور مشخص می شود.

دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیزبا ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد این دانشگاه و توانمندی های آن، در خصوص جذب رشته های جدید در طی سال های اخیر و نیز عدم جذب از سال ۹۵ به بعد سخن گفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، پس از این نشست که دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم، مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم نیز حضور داشت، دکتر شریعتی نیاسر از پردیس مهندسی و فناوری های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.