صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / با کاهش دانشجو چه باید کرد؟
با کاهش دانشجو چه باید کرد؟

رئیس جهاددانشگاهی تاکید کرد

با کاهش دانشجو چه باید کرد؟

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به بحث جدی کاهش دانشجو، اظهار کرد: این مساله تنها با ارتقای کیفیت آموزشی قابل حل است و ما در جهاددانشگاهی در کنار نگاه اقتصادی، بر ارایه آموزش با کیفیت خوب تاکید داریم.

طیبی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر حمیدرضا طیبی، صبح امروز – دوم مرداد- در مراسم تکریم دکتر هاشمی (معاون سابق) و معارفه دکتر بیجندی (معاون جدید آموزشی) این نهاد در سالن کنفرانس حوزه ریاست دفتر مرکزی با اشاره به نزدیک بودن سالگرد جهاددانشگاهی، اظهار کرد: از ابتدا در این نهاد سعی بر این بوده است که تزریق امید به جامعه انجام شود و جامعه هم منتظر خبرهای خوش از جهاددانشگاهی است و استقبال مطبوعات نیز در آستانه‌ی سالگرد این نهاد تاییدکننده این مطلب است که منتظر حرف نو و جدیدی از جهاددانشگاهی است.

وی با تاکید بر این‌که در معاونت آموزشی به لحاظ کمی و کیفی در سال‌های اخیر، ارتقای خوبی داشته‌ایم، بیان کرد: کمک به مهارت‌آموزی و کمک به واحدها و سایر معاونت‌های جهاددانشگاهی از کارهای مهم این معاونت بوده است.

طیبی با اشاره به درآمد خوب جهاددانشگاهی در زمان تصدی دکتر هاشمی، گفت: چشم‌انداز درآمدی خوبی در این معاونت قابل ترسیم است؛ ضمن این‌که این درآمد باید همراه با کیفیت محتوا و محیط آموزشی ارتقا پیدا کند.

رییس جهاددانشگاهی با توجه به تخصص و شباهت‌های زیاد حوزه‌ی اشتغال و آموزش برای انتخاب دکتر بیجندی، اظهار کرد: بحث اصلاح ساختار و سبک‌سازی در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی توسط یک تیم کارشناسی دنبال می‌شود و احتمال ادغام حوزه‌ی اشتغال و آموزش در صورت تایید کارشناسی‌ها وجود دارد. این سبک‌سازی در ساختار اداری جهاددانشگاهی با توجه به شرایط امروز یک ضرورت است.

وی با تقدیر از زحمات دکتر هاشمی، وظیفه‌ی سنگین وی بر ریاست دانشگاه علم‌وفرهنگ را یادآور شد و بیان کرد: انتظار داریم این دانشگاه در دهه‌ی ۱۴۰۰، جزو برترین دانشگاه‌های ایران در زمینه‌ی کارآفرینی و اشتغال باشد و جایگاه دانشگاه علم‌وفرهنگ را در نسل سوم دانشگاه‌های پیشرو ببینیم.

طیبی درباره‌ی نظارت در حوزه‌ی آموزش گفت: از دکتر بیجندی انتظار داریم که بحث نظارت در معاونت آموزشی را علاوه بر حوزه‌ی آموزش‌های کوتاه‌مدت در موسسات علمی کاربردی و آموزش عالی به‌صورت جدی پیگیری کند.

افزایش ۳۴ درصدی درآمدهای آموزشی

دکتر هاشمی معاون سابق و رییس جدید دانشگاه “علم‌فرهنگ” نیز در این مراسم در تشریح عملکرد معاونت آموزشی در زمان تصدی آن، بیان کرد: فعالیت‌های حوزه‌ی آموزشی براساس برنامه‌های توسعه‌ی جهاددانشگاهی و اسناد بالادستی و هم‌چنین اولویت‌های این حوزه پیگیری شد.

وی گفت: درآمد در حوزه‌ی آموزش، کمک زیادی به جهاددانشگاهی کرد و سال ۹۵ درآمد سالانه در حدود ۷۰ میلیارد و سال ۹۶، این رقم به حدود ۱۰۶ میلیارد افزایش پیدا کرد و در حوزه‌ی آموزش نیز حدود ۲۱۰ میلیارد کسب درآمد کرده‌ایم.

دکتر هاشمی ادامه داد: این رقم‌ها تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت جهاددانشگاهی در این حوزه است و با حمایت بیشتر و اصلاح ساختار معاونت آموزشی، این ظرفیت تا حدود سه برابر قابل ارتقا است.

معاون سابق آموزشی جهاددانشگاهی در تشریح بخش دیگری از عملکرد این معاونت در زمان تصدی خود، بیان کرد: آموزش‌های مجازی در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفت؛ هم‌چنین پروژه‌های ملی در حوزه‌ی آموزش که صرفا فقط آموزشی نیست و بحث‌های اجرایی و… را دنبال می‌کند، جدی گرفته شد.

وی افزود: باید در حوزه‌ی علمی کاربردی ظرفیت‎ها را بالا برد و افزایش همکاری‌ها بین معاونت‎‌ها پیگیری شود.

تلاش برای ارتقای کیفیت خدمات آموزشی

هم‌چنین دکتر بیجندی- معاون جدید آموزشی جهاددانشگاهی -در این مراسم با ابراز امیدواری به افزایش فضای دوستانه و همدلی در این معاونت و ارایه گزارش‌های امیدبخش در حوزه‌ی آموزش، اظهار کرد: اولویت اول جهاددانشگاهی در این حوزه‌، ارتقای کیفیت خدمات آموزش به جامعه است.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌های جدی در معاونت آموزشی، افزایش توانمندی‌های بین بخشی و بالا بردن سطح تعامل در جهاددانشگاهی است که قرارداد با شرکت هوآوی در گذشته یک نمونه‌ی عینی این تعامل‎ها بود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در پایان این مراسم، متن حکم ریاست دکتر بیجندی به‌عنوان معاون آموزشی جهاددانشگاهی و هم‌چنین دکتر هاشمی به‌عنوان رییس دانشگاه علم‌وفرهنگ خوانده شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.