صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / ‌اشیاء با ارزش مکشوفه عتیقه دلگان تحویل میراث فرهنگی شد
‌اشیاء با ارزش مکشوفه عتیقه دلگان تحویل میراث فرهنگی شد

‌اشیاء با ارزش مکشوفه عتیقه دلگان تحویل میراث فرهنگی شد

‌فرماندار دلگان گفت‌: با پیگیری‌های یک روحانی متعهد و علاقمند به تاریخ و میراث فرهنگی و همسر وی و با پیگیری‌های فرمانداری دلگان‌، میراث فرهنگی و جمعی از بومیان محلی‌، تعدادی اشیاء مربوط به هزاره سوم میلاد که کشف شده بود، شناسایی و در حضور مسئولین میراث فرهنگی استان تحویل این بخش شد.

عتیقه

‌مجتبی شجاعی در گفت وگو با ایسنا- ‌افزود: این اشیا شامل ۴ ظرف سفالی، ۴ قطعه شیء فلزی، ۴۸ عدد مهره سنگی و شیشه‌ای، ۴ قطعه ادوات سنگی به همراه قطعات شکسته ۲ ظرف فلزی گرانقیمت است که محلیان دلگانی که در امانت و دیانت مشهور هستند، این اشیا را به قصد حفط آثار فرهنگی‌شان تحویل دادند‌.

وی گفت: متاسفانه سال‌های اخیر بسیاری افراد غیربومی از برخی استان‌های دیگر کاوش‌های غیرقانونی و شبانه زیادی را در مناطقی از گستره تمدن کهن دلگان زمین در مناطق صعب العبور انجام داده و اشیاء زیادی مربوط به دوران باستان را به سرقت برده‌‌و از کشور به صورت غیرقانونی خارج کرده‌اند.

شجاعی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای برخورد با کاوشگران غیرقانونی با دستگاه‌های مختلف صورت پذیرفته است و از طرفی با برنامه ریزی میراث فرهنگی استان و حساسیت موضوع به زودی کاوش‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: دلگانی‌ها بر روی تاریخ و فرهنگ غنی منطقه خود بسیار حساس بوده و این اعتقاد به صورت گسترده در بین مردم وجود دارد که حفظ آثار معنوی و‌میراث فرهنگی منطقه و کشورشان را از اصول اجتماعی خود می‌دانند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.