صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / کاهش ۲۵ درصدی مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان
کاهش ۲۵ درصدی مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان

کاهش ۲۵ درصدی مرگ مادران باردار در سیستان و بلوچستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزان مرگ مادر باردار از سال ۱۳۹۲ تا کنون بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته که این امر ثمره تلاش‌های شبانه روزی و تقویت زنجیره بهم پیوسته‌ای از ارکان و اجزاء نظام سلامت، از همکاران پرتلاش بهورز مستقر در خانه‌های بهداشت روستایی گرفته تا پزشکان متخصص و فوق تخصص مستقر در بیمارستان‌های استان است‌.

نوزاد

‌به گزارش کسب و کار نیوز- ‌دکتر قاسم میری علی آباد در جلسه بررسی مرگ مادران باردار افزود: مادر محور اساسی خانواده و سلامت مادران تضمین کننده سلامت سایر اعضاء خانواده است‌.

وی افزود: حفظ و ارتقاء سلامت مادران یکی از اساسی ترین و مهمترین اولویت‌های نظام سلامت است‌.

وی هدف از تشکیل این جلسه را بررسی دقیق علل مرگ، شناسایی علل قابل پیشگیری وقوع مرگ و میر و ناتوانی ماردان باردار و انجام مداخلات لازم برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه برشمرد و افزود: همکاران ما در واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی، هر مورد مرگ مادر را به عنوان یک فاجعه سلامتی تلقی کرده و از تمام توان خود به منظور پیشگیری از وقوع آن استفاده می‌کنند‌.

در این جلسه هر یک از حاضرین و صاحبان فرایند نظریات علمی و پیشنهادات اجرایی خود را در خصوص اصول کلی نظام مراقبت مادران باردار و راه‌های کاهش بیماری، ناتوانی و مرگ و میر مادران بیان کردند‌.

ارتقای سلامت مادران باردار، ارایه خدمات مطلوب به مادران باردار براساس استانداردهای علمی، بررسی علل و عوامل منجر به مرگ مادر و طراحی مداخلات به منظور پیشگیری از موارد مشابه در آینده همچنین کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان از جمله اهداف جلسه مزبور بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.