صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / پایان کار تکواندوی بانوان در تورنمنت ججو با ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز
پایان کار تکواندوی بانوان در تورنمنت ججو با ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز

پایان کار تکواندوی بانوان در تورنمنت ججو با ۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز

تیم ملی تکواندوی بانوان ایران با کسب ۱ مدال طلا، ۱ نقره و ۳ برنز به کار خود در رقابت‌های ججو کره‌جنوبی پایان داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، تورنمنت بین‌المللی تکواندوی “ججو” کره‌جنوبی از صبح روز چهارشنبه  ۲۷ تیر ۱۳۹۷ با حضور ۱۱۳۴ تکواندوکار در دو بخش پومسه و کیوروگی آغاز و امروز (دوشنبه) به پایان می‌رسد. تیم ملی تکوندوی بانوان ایران نیز که در این مسابقات حضور یافته بود، با کسب ۵ مدال (۱ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز) به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

امروز(دوشنبه) در آخرین روز این رقابت‌ها ملی‌پوشان وزن ۷۳+ کیلوگرم ایران اکرم خدابنده و زهرا پوراسماعیل بودند که در پایان تنها با کسب یک پیروزی و یک شکست به مدال برنز این رقابت‌ها دست یافتند.

به این ترتیب اکرم خدابنده نماینده وزن ۷۳+ کیلوگرم تیم ملی ایران به دلیل عدم حضور هوگوپوش کره‌جنوبی راهی مرحله یک‌چهارم شد. او در این مرحله موفق شد “اسوتلانا اسیپوا” ازبکستانی را ۷ بر ۵ از پیش رو برداشته و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. خدابنده در این مرحله برابر “بیچ نا کیم” دیگر نماینده کشور میزبان (کره‌جنوبی) با نتیجه ۹ بر ۷ نتیجه را واگذار کرد و بر سکوی سومی ایستاد.

اما در ادامه این رقابت‌ها زهرا پوراسماعیل دیگر تکواندوکار ایران در این وزن، قرار بود در گام نخست با هوگوپوشی از چین و در صورت پیروزی برای مبارزه دوم مقابل تکواندوکار نپال به روی شیاپچانگ برود، به دلیل عدم حضور این دو هوگوپوش راهی مرحله یک‌چهارم شد. پوراسماعیل در این مرحله موفق شد مقابل “چارلن ترائور” از ساحل عاج با نتیجه ۱۹ بر ۱۷ پیروز شود. او در مبارزه نیمه نهایی رو در روی “سائه بوم” تکواندوکار میزبان قرار گرفت که با حساب ۱۲ بر ۲ نتیجه را واگذار کرد تا بر سکوی سومی این دوره از رقابت‌ها بایستد.

* مدال آوران:
وزن ۷۳- کیلوگرم، ملیکا میرحسینی (مدال طلا)
وزن ۴۶- کیلوگرم، مریم ملکوتی‌خواه (مدال نقره)
وزن ۵۷- کیلوگرم، پریسا جوادی (مدال برنز)
وزن ۷۳+ کیلوگرم، اکرم خدابنده (مدال برنز)
وزن ۷۳+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل (مدال برنز)
* حذف شده‌ها:
وزن ۴۹- کیلوگرم، ناهید کیانی
وزن ۵۳- کیلوگرم، الهه شیدایی
وزن ۶۲- کیلوگرم، زهرا شیدایی
وزن ۶۷- کیلوگرم، کیمیا علیزاده
وزن ۷۳- کیلوگرم، زینب اسماعیلی

هدایت تیم ملی تکواندوی بانوان ایران را مهرو کمرانی به عنوان سرمربی، ریحانه فولادی و زهرا حاجی‌وند به عنوان مربی در اختیار دارند. زهرا افتخاری نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

این رقابت‌ها G۲ است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۷.۲۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تکواندوکاران تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پرسپولیس به تیم رونالدو خورد، سپاهان به یاران بنزما/ همگروهی نساجی با هم‌تیمی‌های نیمار

به گزارش کسب و کار نیوز، مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ۲۴-۲۰۲۳ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.