صفحه اصلی / دسته بندی نشده / حباب بهای سکه بزرگتر شد
حباب بهای سکه بزرگتر شد

حباب بهای سکه بزرگتر شد

با وجود کاهش بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی، امروز (دوشنبه) حباب قیمت انواع سکه در بازار تهران برای سومین روز متوالی بزرگتر شد و نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با 101 هزار و 500 تومان رشد، به رکود جدید سه میلیون و 361 هزار تومان رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، ناظران و فعالان بازار سکه و ارز، دلایل روانی و رشد تقاضا برای خرید را دلیل افزایش قیمت ها می دانند و بر این باورند، وارد نشدن سکه های فیزیکی پیش فروش شده و تحویلی به خریداران به بازار، بر تلاطم های آن افزوده است.
طبق برنامه بانک مرکزی از ۲۶ تیر تا پایان این ماه ۶۶۶ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه به خریداران تحویل داده شد که این رقم برای مردادماه ۲۹۲ هزار قطعه سکه و برای شهریورماه ۳۳۶ هزار قطعه سکه خواهد بود.
هرچند انتظار می رفت کسانی که سکه پیش خرید کرده اند، پس از دریافت سکه فیزیکی آن را برای فروش به بازار عرضه کنند اما به گفته محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، این اتفاق در عمل رخ نداد و از این رو بازار در انتظار سکه ها و تقاضاهای تجمیع شده باقی ماند.
مجموع این دلایل روانی و تقاضا برای تبدیل دارایی های نقد به مسکوکات طلا در نخستین روز مردادماه سبب شد تا هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۱۱۵ هزار تومان افزایش روبرو شود و به سه میلیون و ۱۳۴ هزار تومان برسد؛ هر نیم سکه نیز با رشد ۲۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۶۲۳ هزار تومان رسید.
هر قطعه ربع سکه ۱۰ هزار تومان و هر سکه گرمی نیز ۳۰ هزار تومان رشد قیمت داشت؛ ربع سکه ۸۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۴۵۶ هزار تومان نرخ گذاری شد.
در کنار افزایش قیمت مسکوکات طلا ، بهای هر گرم طلای خام ۱۸ عیار با ۶ هزار و ۳۷۰ تومان رشد به ۲۷۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده در حالی که بنا بر اعلام اتحادیه طلا، قیمت جهانی هر اونس طلا با ۲ دلار و ۶۹ سنت کاهش به ۱۲۲۹ دلار و ۸ سنت کاهش یافته است.
اقتصام*۲۰۲۵** ۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

برنامه‌هایمان در حوزه توسعه تجارت ادامه دارد/ تحقق کامل گمرک هوشمند در سال جدید

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضوانی فر در پیامی ضمن آرزوی قبولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.