صفحه اصلی / دسته بندی نشده / برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا با حضور حداکثری سهامداران
برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا با حضور حداکثری سهامداران

برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا با حضور حداکثری سهامداران

مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا راس ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۳۱ تیرماه با حضور بیش از ۹۰ درصد از سهامداران در محل هتل پارسیان انقلاب تهران برگزار شد.

بانک سینا

به گزارش کسب و کار نیوز، بنابر اعلام بانک سینا، در این جلسه پس از انتخاب اعضای هیات‌رییسه، محمدرضا پیشرو مدیرعامل این بانک طی سخنانی با تشریح اقدامات انجام شده در سال ۹۶ گفت: بانک سینا با اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های مناسب و معرفی محصولات توسعه‌ای جدید عملکرد مطلوبی را طی سال یاد شده در جذب سپرده‌ها داشته به طوری که مجموع سپرده‌ها در این بانک در مقایسه با سال قبل از آن ۷.۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

پیشرو افزود: عملکرد این بانک در زمینه اعطای تسهیلات متنوع به بخش‌های مختلف اقتصادی نیز مناسب بوده که با اقدامات صورت گرفته رشد ۷ درصدی را در این زمینه شاهد هستیم. همچنین از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه تعداد ۷۰۰۰ فقره وام ازدواج و به ۱۰۲۲ طرح اشتغال‌زا نیز تسهیلات با نرخ سود پایین اعطا شده است.

مدیرعامل بانک سینا با بیان اینکه کفایت سرمایه این بانک در سال گذشته بالاتر از استانداردهای تعیین شده بود، گفت: نسبت کفایت سرمایه که در زمره مقررات الزام‌آور بانک مرکزی است و نباید کمتر از ۸ درصد باشد، طی سال گذشته در بانک سینا معادل ۹٫۳ درصد بوده که حاکی از سلامت مالی عملکرد بانک و تدوین برنامه‌های مناسب به منظور ایجاد تعادل بین ریسک و بازده دارایی‌ها است.

وی افزود: این بانک در سال گذشته نسبت به گسترش فعالیت‌های بین‌المللی با تاکید بر پروژه احداث شعبه در مونیخ آلمان از طریق همکاری با موسسه حسابرسی بین‌المللی KPMG، افزایش و افتتاح ۲۰ حساب نزد بانک‌های خارجی در ۱۳ کشور، افزایش و برقراری رابطه کارگزاری با ۲۵ بانک خارجی در ۲۱ کشور، راه‌اندازی و آموزش برنامه نرم‌افزار جامع عملیات ارزی تهیه شده از سوی شرکت MISYS، اخذ مجوز برای همه شعب و پیاده‌سازی سامانه ارزیابی متوازن (BSC) اقدام کرده است. 

پیشرو با تاکید بر این که سیاست بانک سینا حرکت به سمت کاهش قیمت تمام شده پول است، بیان کرد: این بانک با بهبود فرایندها و تغییر در ترکیب سپرده‌ها به سمت سپرده‌های ارزان‌قیمت، موفق به کاهش درصد سهم سپرده‌های مدت‌دار از ۸۷ درصد در سال ۹۵ به ۸۵ درصد در سال ۹۶ شده است. 

وی از اعتماد خانواده بزرگ مشتریان و حمایت سهامداران قدردانی کرد و تلاش همکاران و مدیران بانک را ستود و ابراز امیدواری کرد با تداوم این تلاش ها و ارائه برنامه‌های پیشبردی، زمینه رضایت بیش از پیش سهامداران فراهم شود.

در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیات‌مدیره و سازمان حسابرسی، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا به تصویب اکثریت اعضا رسید و مقرر شد مبلغ ۲۹ ریال به ازای هر سهم پرداخت شود.

در ادامه سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ و روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی‌های بانک انتخاب شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.