صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / استفاده بهینه و مدیریت مصرف گامی موثر در صرفه‌جویی برق است

مدیر اداره برق تایباد:

استفاده بهینه و مدیریت مصرف گامی موثر در صرفه‌جویی برق است

مدیر اداره برق تایباد گفت: استفاده بهینه و به‌موقع از انرژی الکتریکی و مدیریت درست آن گامی موثر جهت جلوگیری از هدر رفت و صرفه‌جویی برق است.

برق

احسان سیاح زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: بهینه مصرف کردن برق به معنی خاموشی مطلق نیست بلکه لازم است با یک مدیریت صحیح مصرف را کنترل کرد.

وی به سه اصل اساسی مدیریت مصرف و اهمیت آن در عین سادگی اشاره کرد و افزود: این موارد شامل زمان، مقدار و چگونگی استفاده از انرژی برق است.

سیاح زاده با اشاره به ساعات ابتدایی شب از ۱۸ الی ۲۳ به عنوان زمان پیک مصرف ادامه داد: مصرف در این ساعات کوتاه مدت با رشد بسیار وسیعی به اوج خود می‌رسد. در این ساعات از حداکثر ظرفیت تولید در شبکه برق استفاده شده که معنای آن ورود نیروگاه‌هایی با هزینه تولید برق گرانتر به شبکه سراسری است که در نتیجه تولید انرژی در این پیک زمانی گرانتر و غیراقتصادی‌تر است.

مدیر اداره برق تایباد گفت: راه‌های بسیاری از جمله خرید لوازم برقی با مصرف پایین، استفاده از پرده‌های مناسب برای جلوگیری از ورود نور خورشید در ساعات اوج گرما، کنترل و مدیریت استفاده از وسایل برقی به صورت همزمان، خاموش کردن برق‌های غیرضروری و… قرار دارد تا در مصرف این انرژی حیاتی و گرانقدر صرفه‌جویی کرد.

وی اهم اقدامات انجام شده این مدیریت در راستای کنترل مصرف برق را این‌گونه عنوان کرد: توزیع انواع مختلف بروشور، نصب بنر و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جوایز به برگزیدگان، تشکیل کمیته فرعی مدیریت و اصلاح الگوی مصرف، اطلاع رسانی طرح‌های تشویقی مشترکان بخش صنعت و انعقاد قرارداد همکاری، اجرای طرح کشاورز همیار و… از مهمترین اقدامات انجام شده است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: در واقع مشترکان عاملان اصلی در صرفه‌جویی هستند در شرایط کنونی که بیشتر استان‌های گرمسیر در ساعات اوج گرما از نعمت برق بی‌بهره هستند باید تلاش کرد تا با درست مصرف کردن سرمایه‌های ملی کشور را هدر نداد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.