صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / کاهش نسبی دما در خراسان رضوی/وقوع بارش‌های رگباری

کاهش نسبی دما در خراسان رضوی/وقوع بارش‌های رگباری

هواشناسی برای روزهای آینده در سطح استان کاهش نسبی دما همراه با احتمال بارش رگباری باران را پیش‌بینی کرده است.

دما

به گزارش کسب و کار نیوز، بنا بر اعلام اداره‌ کل هواشناسی خراسان رضوی، از اواخر وقت امروز نیمه شمالی استان تحت تأثیر جریانات ناپایدار و مرطوب شمالی قرار خواهد گرفت، که ضمن افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد در ساعات عصر و شب موجب وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر در این نیمه از استان مخصوصاً نوار شمالی و شمال غرب وجود دارد.

هم‌چنین پیش‌بینی می‌شود از روز سه‌شنبه روند کاهش دما در سطح استان آغاز و تا پایان هفته به طور میانگین بین ۴ تا ۶ درجه سلسیوس از گرمای هوا به طور نسبی کاسته شود.

بر این اساس با عبور موجی ضعیف و ناپایدار از نیمه شمالی استان انتظار داریم از عصر امروز و طی فردا در بخش‌هایی از نیمه شمالی استان بارش‌هایی به‌شکل رگبار و رعدوبرق داشته ‌باشیم.

وزش باد نیز در بخش‌هایی از نوار شرقی و نیمه جنوبی استان گاهی شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود ضمن این‌که طی امروز و فردا تغییرات دمایی در سطح استان بسیار اندک و در روز سه‌شنبه دمای هوا در اکثر نقاط استان کاهش می‌‌یابد.

بر اساس این گزارش، در روز دوشنبه آسمان نواحی شمالی استان نیمه‌ابری و در بخش‌هایی با رگبار و رعدوبرق باران و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه خواهد بود و در نواحی جنوبی و مرکزی استان صاف تا قسمتی ابری در بخش‌هایی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و در نوار شرقی شدید توأم با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی استان برای مشهد در بعدازظهر امروز و قبل از ظهر دوشنبه و سه‌شنبه صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و در بخش‌هایی شدید توأم با گردوخاک و بعدازظهر دوشنبه صاف تا قسمتی ابری و افزایش ابر با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده باران گاهی با وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

آسمان مشهد نیز در روز سه‌شنبه صاف تا کمی ابری گاهی با وزش باد نسبتاً شدید و کم‌ترین و بیش‌ترین دمای ۲۳ و ۳۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی خراسان رضوی، حداقل و حداکثر دمای امروز مشهد ۲۵ و ۴۱ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و برای دو روز آینده به ترتیب یک درجه کاهش دما خواهیم داشت.

در شبانه‌روز گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۴۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.هم‌چنین بیش‌ترین وزش باد از ایستگاه‌‌ هواشناسی رشتخوار با سرعت ۶۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.