صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / پیگیری ۳۰ پرونده تغییر جنسیت در بهزیستی خراسان‌ شمالی
پیگیری ۳۰ پرونده تغییر جنسیت در بهزیستی خراسان‌ شمالی

پیگیری ۳۰ پرونده تغییر جنسیت در بهزیستی خراسان‌ شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: 30 پرونده تغییر جنسیت در این اداره‌کل در حال پیگیری است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «اسماعیل قربانی» در جمع خبرنگاران افزود: این تغییر جنسیت مشکل قانونی و شرعی ندارد و اگر از نظر علمی توجیه‌پذیر باشد و به آینده فرد لطمه‌ای وارد نکند مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: بیشتر افراد متقاضی تغییر جنسیت از جنس مذکر هستند و اغلب در سن جوانی مراجعه می‌کنند.

قربانی در ارتباط با مهدهای کودک‌ اظهار کرد: همه مهدکودک‌ها زیر نظر بهزیستی هستند و ارگان‌های دیگری که تقاضای فعالیت در این زمینه را دارند باید از نام‌های دیگری استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بهزیستی از زمان ورود به مهدکودک تا انجام مشاوره‌های پیش از ازدواج و ورود به حوزه پیشگیری از اعتیاد در حال فعالیت است.

به گفته این مقام مسئول، ۵۰ هزار نفر در دوره‌های خدمات پیشگیری بهزیستی شرکت کردند و نزدیک به ۱۹۰ فعالیت حمایتی انجام شده است.

قربانی اظهار کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی شناخته شده است، از همین‌رو خدمات خود را گسترده می‌کند و با مواجهه آسیب‌های جدید به روز می‌شود.

وی گفت: این نهاد در حوزه اشتغال به ۸۳۹ نفر از افراد تحت پوشش تسهیلات خوداشتغالی اعطا و به توانمندی آن‌ها کمک کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: توانمندسازی باید به‌صورت کاملاً علمی و در درازمدت اتفاق بیفتد، چون اقشاری که با بهزیستی در ارتباط هستند آسیب‌پذیر هستند.

قربانی تصریح کرد: در مراکز نگهداری روزانه کودکان کار هدف توانمندسازی کودک و خانواده است، در این مراکز خانواده و کودک با هم مورد حمایت قرار می‌گیرند و می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند، آماری موجود نشان می‌دهد در این استان متأسفانه کودکان کار کم نیستند و تا حدی با تهران، اصفهان و شیراز برابری می‌کند.

وی یادآور شد: اورژانس اجتماعی در بجنورد شبانه‌روزی است اما در شهرهای دیگر در زمان اداری مشغول به فعالیت هستند که در این زمینه برنامه‌هایی تدارک دیده شده اما کمبود اعتبارات به ما اجازه نمی‌دهد که آن‌ها را کامل عملی کنیم.

قربانی هم‌چنین از اقدام به خودکشی ۶۳۷ نفر در استان خبر داد و گفت: این افراد اکثریت زنان مشاوره شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.