صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / نبود بانک اطلاعاتی جامع از بیکاران چهارمحال و بختیاری

نبود بانک اطلاعاتی جامع از بیکاران چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: نبود بانک اطلاعاتی جامع از بیکاران و ارائه آمار غیررسمی که بیش از 80 تا 90 درصد بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان می‌دانند به نحوی که از وضعیت فارغ‌اتحصیلان و رشته‌های آنان اطلاعات کامل در دسترس نیست.

بیکاری

به گزارش کسب و کار نیوز، «حفیظ‌الله فاضلی» ۳۱ تیرماه در ستاد ساماندهی امور جوانان چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: نبود بانک اطلاعاتی جامع از بیکاران و ارائه آمار غیررسمی که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان می‌دانند به نحوی که از وضعیت فارغ‌اتحصیلان و رشته‌های آنان اطلاعات کامل در دسترس نیست.

وی با بیان این‌که نبود انگیزه و کارآفرینی به نرخ بیکاری دامن می‌زند، تصریح کرد: با دانشگاه‌های شهرکرد، علمی کاربردی جلساتی برگزار شده تا برای ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار و ایجاد اشتغال با توجه به ظرفیت‌های هر شهرستان گروه بندی صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با این کار فارغ‌اتحصیلان و رشته‌های دانشگاهی آنان مشخص خواهد شد و به این افراد مشاوره به منظور دست یابی به شغل داده خواهد شد.

کلنگ‌زنی خانه جوان در شهر کرد، به‌زودی

«حمید کریمی»، مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبار یک و ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث خانه جوان در شهرکرد اختصاص داده شده است و به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: سلامت جامعه با وجود فقر حرکتی در خطر است و جای کار در این زمینه وجود دارد که می‌طلبد شورای عالی ورزش در استان تشکیل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری از فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان خواست تا زمینی را به‌منظور احداث خانه جوان در استان در نظر گیرند.

کریمی شمار جوانان استان را ۲۴۶ هزار و ۹۲۱ نفر دانست و گفت: ۸۴۷۵ جوان در سال گذشته ازدواج کردند و ۱۴۰۳ نفر طلاق صورت گرفته که یک استان کم طلاق محسوب می‌شویم و در این زمینه رتبه دوم کشور را کسب شده است.

وی ادامه داد: نرم کشوری سن ازدواج آقایان حدود ۲۹ است و در استان ۲۹ و ۱۲ صدم است و برای خانم‌ها نیز در کشور ۲۴ و ۳۴ صدم و در استان ۲۴ و هفت صدم است.

کریمی برگزاری ۲۱۸ کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی پیش، حین و پس از ازدواج در استان برای ۲۹۴۷ نفر، آموزش ۳۱ روانشناس مجرب در دوره تربیت مربی TOT آموزش مهارت‌های ازدواج، زندگی و خانواده و اختصاص اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال برای حمایت از طرح‌های فرهنگی سمن‌ها در حوزه ازدواج و تعالی خانواده را اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

«پریسا ابراهیم‌پور»، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: حمایت از برگزاری حداقل ۳۰ کارگاه آموزشی آموزش به زوجین در آستانه ازدواج توسط متخصصان حوزه، مشاوره خانواده در مرکز طراحی زندگی دانشگاه شهرکرد که آموزش ۱۸۰۰ نفر با ۱۰۸۰۰ نفر ساعت آموزش خواهد بود از اهداف برنامه‌های توسعه ازدواج پایدار است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.