سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / قیمت نان منصفانه نیست
قیمت نان منصفانه نیست

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر:

قیمت نان منصفانه نیست

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر با بیان اینکه قیمت نان را منصفانه نیست، گفت: به خاطر کیفیت مطلوب نان کاشمر مشهدی‌ها بسیار طالب نان این منطقه هستند به طوریکه برخی از سوپر مارکت‌های این شهر نان‌های خود را از کاشمر تهیه می‌کنند و کاشمر اولین شهری است که قطره آهن را حذف و سبوس را به نان اضافه کرده‌ایم.

نانوایی/نان بربری

به گزارش کسب و کار نیوز، موسی برهانی ظهر امروز در حاشیه بازدید از نانوایی‎های سطح شهر کاشمر با بیان اینکه اکنون از آردهای هفت و ۱۱ درصد استفاده می‌کنیم در صورتی‌که در هیچ شهری هنوز این اتفاق نیفتاده است، اظهار  کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات بسیاری از شاطرهای خوب کاشمری به تهران رفته‌اند.

وی با اعلام اینکه تهران در مقایسه با شهرستان‌ها درآمد بسیار خوبی دارد، افزود: به رغم اینکه شاطر در تهران از روزی ۱۰۰ هزار تومان کمتر نمی‌گیرد اما در کاشمر برای پخت هفت کیسه آرد در روز فقط ۵۰ هزار تومان می دهند.

برهانی در ادامه از برخورد با نانوایی‌هایی که اقدام به فروش آرد آزاد می کنند خبر داد و گفت: اگر شهروندان این گونه تخلفات را مشاهده کردند بدون اینکه نامی از آنها برده شود معرفی کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر با بیان اینکه به هر اندازه که آرد به صورت آزاد فروخته شده بود نصف آن را به فردی که اطلاع داده جایزه خواهیم داد، بیان کرد: هرچند از سال ۹۲ باید ۲۰ درصد نانوایی‌ها را آزاد پز می‌کردیم اما به جای این کار سهمیه‌ها را کاهش داده‌ایم.

برهانی با اشاره به اینکه اگر قرار بود آزادپز باشند با مشکلات بسیاری مواجه می‌شدند، افزود: کاهش ۴۰۰ تن آرد موجب شد در سهمیه آرد نانوایی‌ها تاثیر بسیاری داشته باشد به طوریکه برخی باید آرد آزاد بخرند و پخت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر در ادامه با اعلام اینکه از سال گذشته کیفیت نان کاشمر بسیار بهبود یافته است، بیان کرد: نان کاشمر در سطح نان خانگی است و تلاش می‌کنیم کیفیت بهتر شود.

وی همچنین با بیان اینکه اخیرأ پیشنهاد داده‌اند واحدهایی را در خانه‌ها برای پخت نان راه بیندازند که اگر این گونه باشد نانوایی‌های دیگر در سطح شهر با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند، گفت: این اقدام موجب می‌شود نانوایی‌های سطح شهر تعطیل کرده و در خانه پخت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در پخت نان از آرد ذرت استفاده نمی‌شود، افزود: کیفیت نان به نوع گندم بستگی دارد.

وی گفت: چون گندم مورد نیاز شهرستان از چندین مکان و سیلوی شهرهای مختلف دیگر تهیه می‌شود در کیفیت نان مشکلاتی به وجود می‌آورد.

برهانی با بیان اینکه اکثر گندم‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند درجه دو و سه است، افزود: در کل کشور تنها ۳۰درصد گندم‌های مورد استفاده درجه یک هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر در ادامه قیمت نان را منصفانه ندانست و عنوان کرد: از چهار سال قبل قیمت جدید نان را اعلام نکرده‌اند.

وی بیان کرد: در روز یک نانوایی که شش کیسه آرد را با تعداد پنج نفر پخت می‌کند اگر بخواهد مزد کارگران را براساس قانون اداره کار پرداخت کند روزانه ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان ضرر می‌کند.

برهانی با اشاره به اینکه صاحب نانوایی مجبور است برای جلوگیری از این ضرر اقدام به تعدیل نیرو و یا بعضا کاهش وزن چانه کنند، گفت: مشکلات موجب شده نانوایی‌ها از راه‌های غیرمعقول و نادرست خود را سرپا نگه دارند.

برهانی با اعلام اینکه این اقدمات به اجتماع و فرهنگ ما ضربه می‌زند، بیان کرد: اینکه چرا حق نانوایی‌ها به دستشان نمی‌رسد جای سوال دارد.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان کاشمر با بیان اینکه اکنون ۱۵۲ واحد نانوایی مجوز دار در شهرستان داریم، افزود: به رغم اینکه برای هر نانوایی ۱۳۰۰ مشتری تعریف شده اما اگر این میزان در روز مراجعه کننده داشته باشند خواهند توانست خود را سرپا نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد نانوایی به جز نانوایی‌های خانگی است، بیان کرد: اگر قرار باشد مجوزهای دیگری را برای راه‌اندازی نانوایی در کاشمر بدهند قطعأ مشکلات را بیشتر خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.