صفحه اصلی / اصناف / طرح حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی کلید خورد
طرح حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی کلید خورد

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی

طرح حمایت از کالای ایرانی در فضای مجازی کلید خورد

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی گفت: برای تسهیل در روند کار کسب وکارهای مجازی و همچنین هدفمند بودن فعالیت این شرکت ها، تشکیل کارگروه های مشورتی برای تعیین ضوابط داخلی شرکت های مجازی شروع شده که در برخی از رسته ها انجام گرفته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی گفت: برای تسهیل در روند کار کسب وکارهای مجازی و همچنین هدفمند بودن فعالیت این شرکت ها، تشکیل کارگروه های مشورتی برای تعیین ضوابط داخلی شرکت های مجازی شروع شده که در برخی از رسته ها انجام گرفته است.
رضا الفت نسب در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: اتحادیه کسب وکارهای مجازی از آبان ماه سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و از آذر ماه نیز صدور مجوز کسب و کار اینترنتی شروع شد. وی با بیان اینکه کسب وکارهای اینترنتی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه هستند، ادامه داد: برای شرکت‌های جابه جایی مسافر و فروش آنلاین ها کارگروه مشورتی تشکیل داده شده تا ضوابط داخلی با همکاری خودشان انجام شود. الفت نسب تصریح کرد: تاکنون بیش از دهها جلسه برای تعیین ضوابط داخلی شرکت های مجاز با هماهنگی مرکز اصناف برگزار شده است. همچنین برای شرکت هایی که ارائه خدمات در منزل انجام می دهند، تحت عنوان “هوم سرویس” کارگروهی برای تعیین ضوابط داخلی آنها در نظر گرفته شده است تا ضوابط برای صدور پروانه کسب مشخص و این رسته ها به صورت قانونمند فعالیت داشته باشند. وی گفت: همچنین به منظور بیمه کردن افراد فعال در فضای مجازی با سازمان تامین اجتماعی توافقاتی صورت گرفته تا افرادی که به صورت غیرحضوری در فضای مجازی کار می کنند؛ مانند کسانی که طراحی سایت و … انجام می دهند یا شرکت هایی که کار حمل و نقل می‌کنند، برایشان بیمه توافقی صادر شود. در نهایت در اواخر مرداد ماه امسال این طرح کلید خواهد خورد تا بتوانند از خدمات بیمه ای استفاده کنند. عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی ادامه داد: اقدام مهم دیگری که توسط اتحادیه انجام شده، طرح حامی حمایت از کالای ایرانی است که برای تولید کنندگان داخلی در نظر گرفته شده که می توانند محصولات خود را با پرداخت کارمزد اندک یا درحد صفر در پاساژهای اینترنتی به فروش برسانند و اتحادیه این کار را برای تولیدکنندگان داخلی تسهیل کرده است . الفت نسب افزود: یکسری از اقدامات اتحادیه نیز با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فعالیت رسانه های دیجیتال انجام شده و این اتحادیه نیز عضو کمیته نهاد نظارتی شده است. وی با بیان اینکه با یک جامعه جوان روبه رو هستیم، افزود: میانگین سنی افرادی که در این اتحادیه فعالیت می‌کنند، کمتر از ۲۶ سال است که نیازمند آموزش های لازم بخصوص در حوزه قوانین از جمله قانون مالیات هستند. عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی تصریح کرد: با همکاری اتاق اصناف ایران تا کنون برای۶۵۰ عضو دایم پروانه صادر شده و این روند تا پایان سال افزایشی خواهد بود اما مشکلاتی مانند مباحث مالیاتی و ترس از پرداخت مالیات و هزینه های مضاعف سبب کاهش استقبال شده است. الفت نسب گفت: داشتن گواهی ماده ۱۸۶ سازمان امور مالیاتی برای صدور پروانه کسب لازم است که کمی کارها را سخت کرده است. ما هزینه های ورودی به اتحادیه را تسهیل کردیم تا مراجعان به آسانی اقدام کنند. این کار نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد تا افراد فعال در این رسته بتوانند از خدمات اتحادیه مطلع شوند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش چشمگیر قیمت‌ طلا و سکه در هفته اخیر

به گزارش کسب و کار نیوز ، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.