صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ضرورت یافتن گیاهی مناسب برای جایگزینی با چمن

رییس اداره محیط زیست شهر تهران تاکید کرد

ضرورت یافتن گیاهی مناسب برای جایگزینی با چمن

روز گذشته حجت نظری - عضو شورای شهر تهران- از ممنوعیت کاشت چمن در پایتخت به دلیل نیاز آبی زیاد و کم‌ آبی کشور خبر داد. در این راستا رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن تاکید بر اینکه شورای شهر دراین‌باره تصمیم درستی گرفته است، گفت: چمن گیاهی است که خدمات اکولوژیک پایینی ارائه می‌دهد ولی در مقابل هزینه‌های اقتصادی زیادی دارد.

لاله ها میهمان بهاری پارک ملت مشهد‎

محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا افزود: چمن گیاه آب‌بری است که با شرایط فعلی کشور ما سازگاری ندارد. در حال حاضر ما باید از هر راهی برای صرفه‌جویی در مصرف آب استفاده کنیم و ممنوعیت کاشت چمن با توجه به نیاز آبی این گیاه، یکی از راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی با تاکید بر استفاده از پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهری گفت: هر چه زودتر باید گیاه مناسبی برای جایگزینی با چمن‌های کاشته شده در سطح شهر پیدا کنیم. با مطالعات زیست محیطی و بهره‌مندی از نظر کارشناسان محیط زیست و فضای سبز می‌توان گیاهانی را پیدا کرد که مناسب با شرایط آب و هوایی تهران باشند و نیاز به آبیاری کمتری داشته باشند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه چمن خدمات اکولوژیک پایینی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: میزان تولید اکسیژن و کاهش آلودگی از طریق چمن بسیار کم است و در کنار این خدمات کم، هزینه‌های زیادی روی دست مسئولان شهری می‌گذارد.

بازگیر در پایان گفت: درست است که چمن گیاه زیبایی است و سبز بودن محیط را افزایش می‌دهد ولی اولویت ما صرفه‌جویی و حفظ ذخایر آبی است. امیدوارم بتوانیم جایگزین مناسبی برای گیاه چمن در شهر تهران پیدا کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.