صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / رادیو رسانه گرم با مخاطبان خاص است
رادیو رسانه گرم با مخاطبان خاص است

رادیو رسانه گرم با مخاطبان خاص است

گوینده برنامه رادیویی « برچسب»، گفت: رادیو به عنوان یک رسانه قدیمی همچنان به دلیل فضای گرمی که در برنامه های آن هست، مخاطبان خاص خود را دارد.

احسان همتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره گسترش فضای مجازی و تاثیر آن بر میزان مخاطبان رادیو، اظهار داشت: اینکه فضای مجازی بر تعداد مخاطبان رادیو تاثیر گذاشته و از میزان شنوندگان آن کاسته غیر قابل انکار است، اما رادیو همچنان رسانه محبوب است.
وی افزود: هنوز در برخی از شهرهای ما دسترسی به اینترنت وجود ندارد بنابراین رادیو در کنار تلویزیون رسانه های پُرمخاطب هستند.
گوینده برنامه رادیویی «مروارید شرق» با بیان اینکه معتقدم اگر اینترنت با سرعت بالا و در تمام ایران فراگیر شود باز هم رادیو به عنوان رسانه ارزان قیمت شنوندگان خود را خواهد داشت، گفت: البته باید مدیران این رسانه قدیمی مخاطب شناسی کنند تا با استفاده از ایده‌های جدید برنامه های جذاب تولید شود.
همتی گفت: رادیو در واقع یک رسانه نوستالژیک است که برخی از صنوف جامعه مانند رانندگان تاکسی و کسبه نسبت به آن شرطی شده‌اند و اگر روزی رادیو نداشته باشند دچار نوعی سردرگمی هستند.
وی خاطرنشان کرد: رادیو همچنان به عنوان یک رسانه تاثیرگذار در انتشار اخبار از سرعت بسیاری برخوردار است که در کنار انتشار سریع در بخش تحلیل نیز به عنوان یک مرجع شناخته می شود.
این گوینده رادیو درباره تازه‌ترین برنامه‌های خود نیز، توضیح داد: با توجه به فراگیر شدن کالاهای چینی در ایران ما نیز برنامه ای را تحت عنوان «مروارید شرق» که به آداب و رسوم مردم چین می پردازد، طراحی کرده ایم.
وی افزود: این برنامه با گویندگی من و مریم واعظ پور همه روزه از رادیو فرهنگ حوالی ساعت ۱۸:۳۰ پخش می شود که درباره گردشگری، مذهب، فرهنگ و آیین ها کشور چین به طور کامل می پردازد.
همتی توضیح داد: البته این برنامه طی یک تفاهم نامه با رادیو چین بسته شده است که در واقع چینی ها نیز چنین برنامه ای از شبکه رادیو «سی آر تی» درباره آداب و رسوم ایرانی ها همه روزه از رادیو خود پخش می کنند.
وی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های رادیو را بررسی رسانه‌های بیگانه در ایران عنوان کرد و گفت: این برنامه از ۴۵ سال پیش از رادیو پخش می‌شود که من نیز در سری جدید آن به عنوان گوینده حضور دارم.
گوینده برنامه رادیویی « برچسب»، افزود: این برنامه در واقع عناوین مهم خبرهای ایران در رسانه های بیگانه را بررسی می کند که با ریتمی تند و هر جلسه با حضور کارشناس مرتبط روی آنتن می رود.
همتی ادامه داد: برنامه «بررسی رسانه‌های بیگانه در ایران» به صورت تولیدی ضبط و صبح روز جمعه بعد از خبر ساعت ۸ صبح از رادیو فرهنگ پخش می شود.
این کارشناس رسانه، خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم درباره رادیو این است که مخاطبان رادیو و کسانی که همواره برنامه‌های رادیویی را دنبال می‌کنند عموماً اظهار رضایت دارند و این باعث خوشبختی ما گویندگان رادیو است.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.