صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / توسعه اینترنت ماهواره ای توسط فیسبوک
توسعه اینترنت ماهواره ای توسط فیسبوک

پروژه‌ی پنهانی فیسبوک

توسعه اینترنت ماهواره ای توسط فیسبوک

اخیراً شایعاتی در مورد پروژه‌ی پنهانی فیسبوک برای ساخت اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده بود، که پس از تایید کمپانی این خبر رسمی‌ شد.

اخیراً شایعاتی در مورد پروژه‌ی پنهانی فیسبوک برای ساخت اینترنت ماهواره‌ای منتشر شده بود، که پس از تایید کمپانی این خبر رسمی‌ شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از زومیت، این دیگر یک راز نیست، اردیبهشت امسال خبرنگاران حرفه‌ای خبرگزاری IEEE Spectrum راز هیجان‌انگیزی را برملا کردند؛ فیسبوک به‌طور مخفیانه در حال ساخت ماهواره‌ای آزمایشی است که می‌تواند اینترنت را با استفاده از امواج رادیویی میلی‌متری به‌زمین بفرستد.

اکنون Facebook خبر ساخت این ماهواره به نام آتنا را در مصاحبه با وایرد و CNET، تایید کرده و همچنین اشاره کرده است که این شرکت از طرفداران تکنولوژی اینترنت ماهواره‌ای به شمار می‌رود. یکی از کارکنان فیسبوک می‌گوید:

با اینکه اکنون هیچ جزئیاتی درباره‌ی این پروژه را نمیتوانیم به اشتراک بگذاریم، اما باور داریم که تکنولوژی اینترنت ماهواره‌ای یکی از پایه‌های اصلی زیرساخت پهن‌باند در آینده خواهد بود؛ این تکنولوژی باعث می‌شود تا بتوانیم ارتباط پهن‌باند را به مناطق روستایی بیاوریم، مناطقی که در آن‌ها سرعت اینترنت پایین است یا اینترنت ندارند.

فیسبوک به‌جای استفاده از پهباد، پهن‌باند را با استفاده از اینترنت ماهواره‌ای به سراسر جهان ارسال می‌کند

سایت وایرد، اطلاعات بیش‌تری در مورد این پروژه ندارد. اما با استفاده از قانون آزادی اطلاعات، وایرد ایمیل‌هایی از کمیسیون ارتباطات فدرال دریافت کرده است، که براساس آن‌ها فیس‌بوک قصد دارد تا آتنا را در اوایل ۲۰۱۹ به فضا پرتاب کند؛ اگر این اطلاعات صحیح باشند، تاریخ بسیار زودهنگامی برای پرتاب یادشده خواهد بود.

با این حال آتنا به تنهایی نمی‌تواند مقدار قابل‌توجهی پهن‌باند ایجاد کند؛ کمپانی‌های وان‌وب و اسپیس ایکس، که اولین ماهواره‌ی خود را در بهمن سال گذشته به فضا فرستادند، امید دارند که با ارسال هزاران ماهواره‌ی کوچک به مدار‌های پایینی زمین، که صورت فلکی کوچکی از ماهواره‌ها را تشکیل خواهند داد، اینترنت را به زمین ارسال و به اهداف خود دست پیدا کنند.
مقاله‌های مرتبط:

شروع طرح اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس با پرتاب اخیر فالکون ۹
گوگل درصدد سرمایه‌‌گذاری در اسپیس‌ایکس برای شبکه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است

اگر برنامه‌ی فیسبوک، ارسال اینترنت به سرتاسر جهان باشد، این اتفاق قابل‌توجه خواهد بود؛ زیرا کمپانی پیش از این قصد داشت تا اینترنت را با استفاده از پهبادهایی که در ارتفاع بالا پرواز می‌کنند به زمین ارسال کند، اما درنهایت خرداد ماه تصمیم گرفت تا پروژه‌ی سخت‌افزار پهباد آکیلا را تعطیل کند.
بیشتر بخوانید:
همکاری فیسبوک، گوگل، توییتر و مایکروسافت در راستای حل مشکل انتقال اطلاعات

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.