صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / بررسی سینمای ایران با نمایش ۱۰ فیلم در اسپانیا
بررسی سینمای ایران با نمایش ۱۰ فیلم در اسپانیا

بررسی سینمای ایران با نمایش ۱۰ فیلم در اسپانیا

مرکز فرهنگی کایشافروم مادرید اسپانیا با نمایش 10 فیلم ایرانی، سینمای معاصر ایران را مورد نقد و بررسی قرار داد.

به گزارش کسب و کار نیوز از بنیاد سینمایی فارابی، آیین افتتاحیه نمایش فیلم های ایرانی در اسپانیا در مرکز فرهنگی کایشافروم مادرید اسپانیا برگزار شد.
در این مراسم که با حضور جمع قابل توجهی از علاقه مندان سینمای ایران در اسپانیا برگزار شد، ابتدا «مننه گرس» مدیر بخش نمایشگاه‌های فرهنگی خانه آسیا درباره نمایش فیلم‌های سینمای ایران که با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و خانه آسیا برگزار می شود، توضیحاتی ارائه کرد.
وی همچنین به ویژگی‌های سینمای امروز ایران و نسل جدیدی از فیملسازان پرداخت که مضمون‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه ایرانی را پیش برده‌اند و به راهی که سه دهه از آغاز آن می‌گذرد ادامه داده‌اند.
مدیر بخش نمایشگاه‌های فرهنگی خانه آسیا از برگزاری دوره‌های نمایش فیلم‌های ایرانی در اسپانیا با اشاره به برگزاری نمایش این دوره در کایشا فروم، اظهار امیدواری کرد که در آینده شاهد نمایش‌های بیشتری از سینمای ایران باشیم.
گرس در پایان پس از معرفی مختصری از فیلم «امکان مینا» ساخته کمال تبریزی به عنوان یکی از فیلم های نمایش داده شده در این مرکز فرهنگی سخنانش را به پایان برد.
در ادامه علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با ابراز خرسندی از میزبانی این کشور از این دوره نمایش فیلم، سینمای ایران را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برشمرد که امروز مورد توجه مردم در کشورهای مختلف دنیا قرار گرفته و راه تازه‌ای را در سینما برای خود باز کرده است.
وی تفاوت اصلی سینمای ایران را با سینمای هالیوود، در تأکید بر ارزش‌های اخلاقی و انسانی دانست و یادآور شد: برخلاف مشی رایج فیلمسازی در هالیوود که در آن موضوعاتی چون جنسیت و خشونت برجسته می‌شوند، سینمای ایران با تمرکز بر ارزش‌های دینی و انسانی موفق شده است با مردم جهان ارتباط برقرار کند.
این دوره نمایش فیلم‌های ایرانی در مادرید اسپانیا با نمایش ۱۰ فیلم در مرکز فرهنگی کایشافروم و موزه هنرهای معاصر مادرید برگزار شد.
در این دوره فیلم‌هایی چون «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» (حمید قربانی)، «سارا و آیدا» (مازیار میری) و «خواب آب» (فرهاد مهرانفر) به نمایش درآمد تا تصویری از سینمای امروز ایران را در پیش چشم مخاطبان اسپانیایی قرار دهد.
فراهنگ**۹۲۴۶** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

رئیسی: هرگونه هزینه در سینما، سرمایه‌گذاری برای کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جریان نظارت ستادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.