صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / کاهش سه درصدی تلفات برق به ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
کاهش سه درصدی تلفات برق به ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

اختصاصی ایرنا

کاهش سه درصدی تلفات برق به ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: با اختصاص سالانه 1500 میلیارد تومان اعتبار، میزان تلفات در شبکه توزیع برق طی پنج سال از حدود 11 درصد فعلی به هشت درصد کاهش می یابد.

«عبدالصاحب ارجمند» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با بیان اینکه کاهش اتلاف برق به تامین منابع مالی بستگی دارد، افزود: با اعتبار سالانه ۷۵۰ میلیارد تومان، می توانیم تلفات شبکه توزیع برق را در طول ۱۰ سال به هشت درصد برسانیم.
وی ادامه داد: طرحی با عنوان «طرح کاهش جهادی تلفات» از سال ۱۳۹۳ در کشور کلید خورد و توانست تلفات برق را ظرف ۲ سال از ۱۶ درصد به ۱۱ درصد کاهش دهد.
مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، تلفات در شبکه انتقال برق را سه درصد ذکر کرد و گفت: تلفات برق در این بخش به اندازه میانگین جهانی است اما در شبکه توزیع، باید با به روز کردن تجهیزاتی مانند ترانس ها و کابل ها، تلفات را به حداقل ممکن برسانیم.
مدیر کل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو با بیان اینکه هر یک درصد کاهش تلفات، میلیاردها تومان برای کشور و صنعت برق سود دارد، گفت: آن بخش از کاهش تلفات که با هزینه های محدود قابل دستیابی بود، در طول این سالها محقق شد و از این به بعد، هر یک درصد کاهش تلفات به سرمایه گذاری های سنگین نیاز دارد.
وی اظهار داشت: ۶۷۰ هزار دستگاه ترانس در شبکه توزیع وجود دارد که باید جای خود را به ترانس های با بهره وری بالا بدهند و کابل های پرظرفیت باید جایگزین کابل های کنونی شود.
اقتصام**۹۱۸۹**۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.