صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / پیام رسان محبوب WhatsApp فوروارد کردن پیام ها را محدود کرد
پیام رسان محبوب WhatsApp فوروارد کردن پیام ها را محدود کرد

به منظور کاهش اسپم

پیام رسان محبوب WhatsApp فوروارد کردن پیام ها را محدود کرد

پیام‌رسان WhatsApp به تازگی اعلام کرد که به دلیل مسائل امنیتی و به منظور کاهش اسپم، کاربران دیگر قادر به فوروارد کردن هم زمان یک پیام به چندین کاربر یا گروه نخواهند بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شهر سخت افزار، WhatsApp که یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های پیام‌رسان در جهان به شمار می‌رود، حالا به منظور افزایش امنیت قصد دارد برای کاربرانش در سراسر جهان مخصوصا در هند محدودیت جدیدی را اعمال کند تا بدین ترتیب آن‌ها نتوانند یک پیام مشخص را هم زمان به تعداد زیادی از مخاطبان خود ارسال یا forward کنند.

در ابتدا، برای کاربران سراسر جهان امکان فوروارد کردن وجود دارد اما با توجه به قوانین جدید به تعداد ۲۰ گروه محدود می‌شود. امادر مورد کشور هند که بزرگترین بازار WhatsApp با حدود ۲۰۰ میلیون کاربر را دارد، این محدودیت به ۵ گروه ختم می‌شود. همچنین قابلیت فوروارد سریع که با استفاده از آن می‌توان عکس و ویدئو را به سرعت برای کاربران دیگر ارسال کرد، در هند غیر فعال می‌شود.

به گفته سازنده های این پیام رسان، آن ها معتقد هستند که با اعمال این تغییرات کمک خواهند کرد تا WhatsApp به طراحی اصلی خود یعنی یک پیام رسان خصوصی نزدیک تر شود. این تغییر به منظور کاهش اخبار جعلی و مخربی است که در این پیام رسان فراگیر می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می آورد؛ البته این روش به کلی این مشکل را حل نمی‌کند اما به کاهش آن کمک بسیاری می‌کند.

این تغییرات در واکنش به یک سری حوادث ناگوار در هند است. به گزارش بی بی سی با منتشر شدن شایعه ای در WhatsApp دال بر اینکه فردی با هویت مشخص در هند دست به کودک ربایی زده و به دنبال جدی گرفته شدن این شایعه توسط برخی از مردم، آنها با شناسایی محل کار محمد اعظم که در یک مرکز تلفن مشغول به فعالیت بود، به سراغ این فرد رفته و وی را به شکل دردناکی به قتل رساندند و دو نفر دیگر را به شدت زخمی کردند. به گزارش پلیس هند در سال گذشته در شرایط مشابه ۱۷ نفر دیگر به دلیل شایعه های گسترش یافته در WhatsApp  کشته شده اند.

به دور از شایعه های مشکل ساز محلی، ممکن است این مسائل انتخابات سال آینده هند را با خطرات امنیتی بسیاری مواجه کند. به نظر می‌رسد که فیس بوک و واتس اپ به دنبال معرفی سرویس شناسایی اخبار جعلی هستند. این سیستم پیش از این در کشور مکزیک برای مقابله با اسپم و گسترش اخبار و اطلاعات جعلی استفاده شده است. بر اساس گزارش های منتشر شده شرکت ها در حال مذاکره با کمیسیون انتخابات هند برای رفع مشکلات موجود در فضای مجازی هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.