صفحه اصلی / سرخط خبرها / نگرانی تولید‌کنندگان از تحریم‌ها

علاءميرمحمد صادقي، نایب‌رئيس اتاق بازرگاني تهران

نگرانی تولید‌کنندگان از تحریم‌ها

سرمقاله 

هنوز تحریم‌های آمریکا و فشارهایی که ازسوی این کشور برای ایران در نظر گرفته شده، عملیاتی نشده است تا شاهد تاثیر آن بر اقتصاد باشیم، اما همه نگران آینده و وضعیت هنوز تحریم‌های آمریکا و فشارهایی که ازسوی این کشور برای ایران در نظر گرفته شده، عملیاتی نشده است تا شاهد تاثیر آن بر اقتصاد باشیم، اما همه نگران آینده و وضعیت تحریم‌ها هستند و این نگرانی خود به آشفتگی بازار دامن می‌زند. چه بسا شروع تحریم‌ها به اندازه این جو نگرانی و منفی، آثار بدی به همراه نداشته باشد. در همین راستا تولیدکنندگان نیز نگران تامین مواد اولیه طی ماه‌های آتی هستند. هرچند که ممکن است در شرایط حاضر انبارهای آنها مواد اولیه کافی داشته باشد.
دولت باید به فکر جایگزینی برای سیاست‌های کنونی باشد تا مضیقه تامین مواد اولیه مرتفع شود.کاهش مواد اولیه یعنی کاهش تولید و به تبع کاهش صادرات را در پی دارد. نمی‌توان به طور قاطع از کاهش صادرات صحبت کرد، اما براساس وضعیت موجود کمبود مواد اولیه در کاهش میزان صادرات اثرات منفی دارد. به عبارتی هرچه از این نظر به تولید‌کننده فشار وارد شود این خطر را به همراه دارد که انگیزه تولیدکنندگان برای صادرات کاهش پیدا می‌کند.
بسیاری از تولیدکنندگان از همین حالا دغدغه تامین مواد اولیه پیش از فرارسیدن ماه های مهر و آبان را دارند، چراکه احتمال فشارهای آمریکا و همچنین کاهش مواد اولیه به دلیل جلوگیری از واردات مواد اولیه خارجی در این مدت وجود دارد، اما به نظر می‌رسد در همین مقطع نیز راهکاری از سوی دولت در نظر گرفته شود. به همین دلیل بهتر است جو ملتهب فعلی را با صحبت‌هایی که ناامیدی را برای تولیدکنندگان به همراه می‌آورد، بدتر نکنیم.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.