صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / محوطه تاریخی «رباط» فرخشهر تخریب شد
محوطه تاریخی «رباط» فرخشهر تخریب شد

محوطه تاریخی «رباط» فرخشهر تخریب شد

یک منبع آگاه و از دوستداران میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری از تخریب محوطه تاریخی یکهزار ساله «رباط» فرخشهر در شهرستان شهرکرد خبر داد.

این منبع آگاه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تپه تاریخی که در سالهای گذشته محل کاوش های باستان شناسی بوده و در آن آثاری از دوران پیش از اسلام تا دوران اسلامی یافت شده، از سوی یک شرکت خدمات کشاورزی در شهر فرخشهر تخریب شده است.
وی ادامه داد: درصد تخریب این تپه تاریخی نیازمند بررسی کارشناسی است.
این درحالی است که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال وبختیاری به خبرنگار ایرنا گفت: کارشناسان و یگان حفاظت این اداره کل به محض اطلاع از عملیات عمرانی شرکت ‘گلدره' فرخشهر در منطقه برای احداث قنات، مانع از ادامه عملیات تخریب این اثر تاریخی شدند.
بهمن عسگری سوادجانی افزود: این عملیات عمرانی در حریم محوطه تاریخی بوده اما آسیبی به آن وارد نشده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، محوطه تاریخی فرخشهر در این استان با آثاری از استقرار در دوره اسلامی و ابزارهای سنگی دوره پیش از تاریخی است که با حدود ۶ هزار هکتار وسعت، براساس گمانه زنی های باستان شناسی به یک مجموعه کاروانسرایی بین راهی شبیه است.
این محوطه تاریخی در سال ۱۳۸۰ شناسایی و در سال ۱۳۸۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
حدود ۷ هزار اثر تاریخی شناسایی شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از این تعداد ۷۲۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
۷۳۶۳/۶۰۲۱

همچنین مطالعه کنید:

لیست غذاهای خراب نشدنی برای سفرهای بین شهری

صرف نظر از وجود رستوران‌هایی که غذای خوش طعم و باکیفیت ارائه می‌دهند، بیشتر ما …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.