صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / حرکت دانشگاه به سوی اکوسیستم کارآفرینی ضروری است
حرکت دانشگاه به سوی اکوسیستم کارآفرینی ضروری است
Entrepreneur concept and man. Typographic poster.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند:

حرکت دانشگاه به سوی اکوسیستم کارآفرینی ضروری است

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: حرکت دانشگاه به سوی اکوسیستم کارآفرینی ضروری است تا با ساماندهی تیم های ایده پرداز روند رو به رشدی را در توسعه منطقه شاهد باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل هداوندی روز شنبه افزود: اکوسیستم کارآفرینی مجموعه‌ای از بازیگران کارآفرینانه مرتبط با هم، سازمان‌های کارآفرینی، موسسات و فرایندهای کارآفرینی است که به طور رسمی و غیر رسمی به هم پیوسته می‌شوند تا عملکرد و کارایی را در محیط کارآفرینانه مدیریت کنند و اکوسیستم نیز مجموعه ای از موجودات زنده و محیط زندگی آنان است.
به گفته وی برای تحقق این مهم حضور دانشگاه در شرکت های مهم صنعتی، شهرک صنعتی و کارگروه های تخصصی استان که مسایل مهم آنجا مطرح می شود از ضروریات ایجاد اکوسیستم کارآفرینی با محوریت دانشگاه است.
وی ادامه داد: با این روند می توانیم از این اکوسیستم انتظار داشته باشیم مشکلات استان توسط دانشگاه احصا شده و تیم های ایده پرداز دانشجویی در زمینه حل این مشکلات جهت گیری کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: برگزاری فستیوال های دانشجویی یکی از لازمه های اکوسیستم کارآفرینی است که منجر به کشف استعدادهای بالقوه و استفاده از ایده ها برای حل مشکلات شرکت ها و بهبود فضای کسب و کار با کمترین هزینه می شود.
وی تشکیل اتاق فکر علمی را از دیگر ضروریات استان دانست و افزود: اتاق فکر می تواند باعث جلوگیری از خطای ارتکاب و قصور در استان شود.
هداوندی با اشاره به اینکه اتاق فکر بایستی نگاه استراتژیک داشته باشد، گفت: برنامه ها باید ظرف زمان بندی بلند مدت با نگاه استراتژیک شاخه ای و ریشه ای مورد بررسی قرار گیرد.
به گفته وی استراتژی های شاخه و تدریجی معتقد است که در عمل، بسیاری از تصمیم گیری ها نتیجه مصالحه ها و کوشش ها برای راضی کردن ذینفعان است و حتی تصمیمات استراتژیک در سازمان ها ممکن است پایه و اساس عقلانی چندانی نداشته باشند چونکه باید مدافعان قوی خود را راضی کنند و به مصالحه دست بزنند.
وی با بیان اینکه توسعه نامناسب آموزش عالی در شهرستان های استان مصداق نگاه استراتژیک شاخه است، افزود: این نوع استراتژی هزینه های زیادی را بوجود آورده است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در ادامه تاکید کرد: نگاه استراتژیک ریشه ای باید در دانشگاه های استان ایجاد شود تا بتوانیم کارکردهای متفاوت و جدیدی را برای حل خشکسالی، صنعت بی رمق و فرار سرمایه از استان تعریف کنیم.
به گزارش ایرنا سال هاست بحث ارتباط بین صنعت و دانشگاه در محافل مختلف مطرح می شود اما با توجه به وسعت، دوری از مرکز و افزایش هزینه ها در استان خراسان جنوبی باید به دنبال راهکاری بود تا بیش از این صنعت و دانشگاه هر کدام لبه یک مقراض نشوند.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.