صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / بعد از حملات گسترده رژیم صهیونیستی و واکنش مقاومت، آرامش به غزه بازگشت
بعد از حملات گسترده رژیم صهیونیستی و واکنش مقاومت، آرامش به غزه بازگشت

بعد از حملات گسترده رژیم صهیونیستی و واکنش مقاومت، آرامش به غزه بازگشت

فوزی برهوم صبح امروز (شنبه) از توافق این جنبش با رژیم صهیونیستی برای برقراری مجدد آتش‌بس در غزه خبر داد.

حمله به غزه

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه الجزیره، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد، با تلاش‌های مصر و سازمان ملل بار دیگر آتش‌بس در غزه برقرار شده و اوضاع به حالت آتش‌بس قبلی بین اشغالگران و مقاومت فلسطین بازگشته است.

در پی ساعاتی پرتنش که ناشی از موج جدید حملات رژیم صهیونیستی طی شب گذشته به مواضع وابسته به حماس بود، آرامش شکننده به غزه بازگشته است.

پیشتر یک مقام فلسطینی به این شبکه گفته بود، گروه‌های مقاومت با آتش‌بس در غزه از نیمه‌های شب گذشته بعد از تماس‌های مصر با هر دو طرف موافقت کرده‌اند.

تلاش‌های مصر منجر به توافقی در زمینه توقف حملات از سوی دو طرف شد یعنی اسرائیل دست از حملات برداشت و گروه‌های مقاومت نیز حملات راکتی خود را متوقف کردند. برآوردها این است که هر دو طرف تمایلی به افزایش دایره حملات و درگیری‌ها ندارند.

حملات رژیم صهیونیستی و واکنش مقاومت

غزه شب گذشته شاهد تنشی از سوی اشغالگران بود به طوریکه دو مرکز دیده‌بانی گردان‌های عزالدین، قسام شاخه نظامی حماس در شرق خان یونس هدف گرفته شد که شهادت سه مبارز این گروه را در پی داشت.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی ده‌ها موشک به پایگاه‌های مقاومت فلسطین به ویژه گردان‌های قسام شلیک کردند که سه مبارز این گردان‌ها در این حملات به شهادت رسیده و شماری دیگر زخمی شدند.

در حالی که جوان چهارم فلسطینی نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جریان مشارکت در تظاهرات بازگشت در نزدیکی نوار مرزی با سرزمین‌های اشغالی به شهادت رسید. بدین گونه شمار شهدای روز جمعه غزه به چهار نفر افزایش یافت.

گروه‌های مقاومت نیز دست به حملاتی علیه شهرک‌های واقع در اطراف غزه زدند و همچنین یک تک‌تیرانداز فلسطینی یک سرباز از تیپ “غفعاتی” را به هلاکت رساند که اولین اسرائیلی کشته شده در مرزهای غزه از ابتدای آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت از اواخر مارس است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، در واکنش به این اقدام ۲۵ مقر گردان‌های قسام را بمباران کرده که از جمله آنها مقر عملیات در محله الزیتون بوده است.

همزمان با حملات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز با آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ و گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی جلسه داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده‌ای را علیه غزه آغاز کرده و حملات هوایی و توپخانه‌ای روز جمعه سرآغاز این عملیات است.

لیبرمن تهدید کرد، اسرائیل در صورتیکه حماس دست به حملات راکتی بیشتر بزند به شدت پاسخ خواهد داد.

فوزی برهوم نیز گفت: اشغالگران با انتخاب حملات و خصومت خود را در برابر این انتخاب و پیامدهایش قرار خواهند داد.

وی از جامعه جهانی خواست مانع از حملات اسرائیل شده و به اقدام در جهت پایان دادن به محاصره غزه روی آورد.

حماس تاکید کرد، به حملات اسرائیل با حملات راکتی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین پاسخ می‌دهد.

موضع‌گیری محمود عباس

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز نسبت به پیامدهای تنش در مرزهای غزه هشدار داد و در تماس با مقام‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواستار مداخله جامعه جهانی شد.

وی دو طرف را به برقراری آرامش فراخواند.

تظاهرات بازگشت

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه شمار مجروحان روز جمعه در نوار مرزی غزه را نیز بیش از ۲۱۰ نفر اعلام کرد.

لازم به ذکر است که روز گذشته ۱۷‌امین هفته تظاهرات بازگشت بود که در ۳۰ مارس گذشته آغاز شده و تاکنون ۱۵۱ فلسطینی در جریان این تظاهرات‌ها در نوار مرزی غزه به شهادت رسیده و بیش از ۱۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال صدها نفر از آن ها وخیم است.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.