صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / آمادگی ایران برای برگزاری المپیاد جهانی سلول‌های بنیادی/حضور۶۴معلم نخبه ایرانی در المپیاد زیست‌

معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد

آمادگی ایران برای برگزاری المپیاد جهانی سلول‌های بنیادی/حضور۶۴معلم نخبه ایرانی در المپیاد زیست‌

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ایران از سال ۱۹۹۹ به عضویت المپیاد زیست شناسی درآمده و از آن زمان ۷۲ مدال و چهار دیپلم افتخار کسب کرده است گفت: امسال نیز تیم ایران با قدرت ظاهر شد و ۶۴ معلم نخبه در این رویداد علمی حضور داشتند.

علی الهیار ترکمن

به گزارش کسب و کار نیوز، علی الهیار ترکمن در مراسم اختتامیه بیست و نهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در این المپیاد گفت: شما در مدت اقامت کوتاهتان متوجه شدید، اصلی ترین خصیصه ایرانیان مهمان نوازی است.

وی افزود: شما دانشمندان آینده و جوانانی هستید که آینده را به دست می‌گیرید. در هفته‌ای که گذشت صحنه علم شاهد رقابتی سازنده و پویا بین دختران و پسران دانشمند بود که امید است اثرات خوبی داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از حضور نمایندگان علمی و فرهنگی ۷۰ کشور دنیا در کنار خود خرسند بودیم و همه تلاش ما در جهت برگزاری کیفی این رویداد بود گفت: ایران کشوری است که مهد ابن سینا، فارابی، زکریای رازی و جابر حیان بود که در توسعه علم بشری نقش ارزنده‌ای داشتند. امید است همین فرصت کوتاه یادگار خوب و خاطرات شیرینی برایتان ایجاد کرده باشد.

الهیار با اشاره به اینکه ایران از سال ۱۹۹۹ به عضویت المپیاد زیست شناسی درآمده و از آن زمان ۷۲ مدال و چهار دیپلم افتخار کسب کرده است گفت: امسال نیز تیم ایران با قدرت ظاهر شد و ۶۴ معلم نخبه در این رویداد علمی حضور داشتند.

وی ادامه داد: المپیاد فرصتی برای تعامل، گفت‌وگو و دوستی است. دوستی بین کشورها محدودیت ها را از بین می‌برد. امید دارم این میزبانی بهانه ای شود تا شما دانشمندان آینده به تمام ویژگی های خوب انسانی مجهز شوید که مگر با صلح و نوع دوستی میسر نمی‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان نیز با بیان اینکه ایران به عنوان مهد تمدن صلح و دوستی میزبان المپیاد زیست شناسی ۲۰۱۸ بود گفت: طبق دستور رئیس جمهور برای برپایی المپیاد سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی اعلام آمادگی می کنیم.

وی افزود: میزبان مهمانانی بودیم که به قوانین جمهوری اسلامی احترام گذاشتند. امروز جنس مقاومت ما از جنس مقاومت علمی است و باعث افتخارم است به عنوان یک زن مقدم مهمانان را گرامی بدارم و بگویم ایران مهد صلح و نوع دوستی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.