صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز افتتاح شد
چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز افتتاح شد

با حضور وزیر علوم

چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز افتتاح شد

طی مراسمی با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری، استاندار فارس و مسئولان دانشگاه‌های فارس و شیراز، چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز رسما افتتاح شد.

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز، عصر جمعه ۲۹ تیرماه چهاردهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان با حضور وزیر علوم در محل ورزشگاه دانشگاه شیراز افتتاح شد.

در این المپیاد چهار هزار و ۵۰۰ دانشجوی پسر و سه هزار و ۵۰۰ دانشجوی دختر از ۱۲۰ دانشگاه کشور به رقابت می‌پردازند.

این رقابت‌ها که از ۲۸ تیرماه در شیراز آغاز شده است، دانشجویان دختر در ۱۱ رشته و پسران در ۱۴ رشته رقابت می‌کنند.

دختران دانشجو در رشته‌های هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، تکواندو، شنا و تیراندازی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

پسران دانشجو نیز در رشته‌های فوتسال، هندبال، والیبال، بسکتبال، تنیس روی میز، جودو، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج، کاراته، کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تکواندو و شنا به رقابت خواهند پرداخت.

حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز در مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور گفت: دانشگاه شیراز یکی از سرمایه‌های علمی کشور بر خود می‌بالد که همواره مشعل‌دار فعالیت‌های علمی و فرهنگی بوده است.

نادگران افزود: شیراز و دانشگاه بزرگ آن همواره مشوق ورزش به‌عنوان عامل خودباوری، احساس شادابی و گسترش نشاط بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ورزش و نقش آن در بهبود سبک زندگی دانشجویی انکار ناپذیر است چرا که افزایش اعتماد به نفس را به‌دنبال دارد. بنابراین هزینه کردن برای ورزش سرمایه‌گذاری برای یک نسل پویا و با نشاط است.

شیراز میزبان شایسته‌ای برای بزرگترین رویداد فرهنگی ورزشی دانشجویی است

محمدحسن علیزاده مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر جمعه ۲۹ تیر در مراسم افتتاحیه‌ی چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در شیراز گفت: این دوره از المپیاد به نسبت ادوار گذشته رشد ۳۰ درصدی شرکت کنندگان را شاهد بوده است.

علیزاده از حضور ۶ هزار دانشجو از ۹۶ دانشگاه سراسر کشور در این المپیاد خبر داد و گفت: در این دوره ابتدا دانشجویان دختر در ۱۱ رشته به رقابت می‌پردازند و رقابت پسران بعد از آن آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که رقابت دختران دانشجو از روز ۲۷ تیرماه در شیراز آغاز شده و تا ۵ مرداد ماه ادامه خواهد یافت و پس از آن رقابت پسران دانشجویان شروع می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.