صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / پاسخ کاظمی‌نژاد به برخی حواشی در وزنه برداری جوانان جهان: ملی‌پوشان دیر به هتل نمی‌آمدند
پاسخ کاظمی‌نژاد به برخی حواشی در  وزنه برداری جوانان جهان: ملی‌پوشان دیر به هتل نمی‌آمدند

پاسخ کاظمی‌نژاد به برخی حواشی در وزنه برداری جوانان جهان: ملی‌پوشان دیر به هتل نمی‌آمدند

مدیر تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران گفت: اضافه وزن ملی پوش ایران چیز مهمی نبوده که کاهش آن روی عملکردش تاثیر بگذارد بلکه بیماری روی عملکرد ملی پوشان تاثیر گذاشت.

وزنه برداری جوانان

به گزارش کسب و کار نیوز درباره ی اضافه وزن عارف خاکی و اینکه گفته می شود کم کردن وزنش باعث شده در دوضرب نتواند خوب کار کند، گفت: وزنه برداران مرتب وزن کشی می شدند و خاکی زمانی هم که می خواست برود، دوباره وزن کشی شد اما آنجا که رفت ۳۰۰ گرم اضافه وزن داشت که چیز مهمی نبود و در حدود ۲۰ دقیقه قبل از اینکه وزن کشی شود، سر وزن آمد. خودش هم می گفت بدنم آماده است و مشکلی ندارد و اینکه می گویند روی عملکردش تاثیر گذاشته نه چنین چیزی نبوده است.

کاظمی نژاد در مورد این شایعه که برخی ملی پوشان دیر وقت به هتل می آمدند تاکید کرد: چنین چیزی نبوده است. ما از ملی پوشان مراقبت کردیم و هیچ مشکلی وجود نداشت. این حرفها زده می شود اما ما اهمیتی نمی دهیم. ما خودمان سعی می کنیم بچه ها سالم باشند و خوب کار کنند.

او ادامه داد: من با گروه دوم به ازبکستان رفتم و وقتی به آنجا رسیدم با صحنه متفاوتی مواجه شدم. متاسفانه رسول معتمدی، افشین طاهری و امیر عزیزی دچار اسهال و استفراغ شده بودند و بین بیمارستان و سالن مسابقات در رفت و آمد بودیم و این بر روی عملکردشان اثر گذاشت. چون نزدیک آغاز مسابقات هم بودیم به طور مرتب با مسئول پزشکی فدراسیون و نادو در تماس بودیم تا دارویی به آنها ندهیم که مشکل داشته باشد. با وجود اینکه به ایران برگشته ایم اما هنوز هم یکی دو نفر از بچه ها خوب نشده اند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا ناگهان برخی ملی پوشان بیمار شدند، گفت: غذایی که خورده بودند خوب نبوده اما دقیق نمی دانم. با این حال این اتفاق وزن این دو، سه نفر را پایین آورد و برایشان مشکل ایجاد کرد. زمانی که با گروه دوم به ازبکستان رفتیم با خودمان کنسرو بردیم تا بچه ها بتوانند استفاده کنند. کشورهای دیگر هم از این غذاها خوردند اما نمی دانم چرا برای ورزشکاران ما مشکل ایجاد کرد.

کاظمی نژاد با اشاره به انتقاداتی که نسبت به نوع انتخاب وزنه ها می شود، تصریح کرد: وزن بر روی حرکت دوضرب خیلی تاثیر می گذارد و با توجه به کاهش وزنی که آن نفرات داشتند، در دوضرب کم آوردند. ما نمی توانستم وزنه ای را برایشان بگیریم که فقط بیایند حرکات نمایشی انجام دهند. وقتی در کورس رقابت می افتیم باید وزنه هایی گرفته می شد که نتایج قابل قبولی را به وجود آورد.

مدیر تیم ملی پایه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه علت انداختن وزنه ها توسط ملی پوشان چه چیز بوده، به این رکوردها نرسیده بودند یا اینکه وضعیت بدنی خوبی نداشتند، تاکید کرد: وضعیت بدنی بچه ها خوب بود اما این اتفاق که برایشان رخ داد و دچار بیماری شدند بر روی عملکردشان تاثیر گذاشت. ما داریم با انسان ها کار می کنیم نه ماشین. ماشین ظرفیت مشخصی دارد اما انسان ها تابع شرایط جسمی خود هستند این بیماری و کاهش وزن ناشی از آن اثر خود را گذاشت.

او ادامه داد: اول برای ما سلامتی ورزشکاران و سپس آزمایش دوپینگ مهم بود و در نهایت در رقابت می خواستیم نتیجه بگیریم و از این رو مجبور بودیم برایشان وزنه ای بگیریم که مدال باشد حالا اگر توانایی زدن آن وزنه ها را نداشته باشند می اندازند و اینجا دیگر ما مقصر نیستیم. ما نمی توانیم شش حرکت برایشان بگیریم که بیایند وزنه ای بزنند که اصلا به دردشان نمی خورد و در جدول به جایی نمی رسند. در واقع ما با ملاحظه اینکه تیم آسیب نبیند و قهرمانی را داشته باشیم، بچه ها را در کورس رقابت گذاشتیم. با این حال نسبت به سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ در مدال های انفرادی و مجموع، مدال بیشتری گرفته شد.

کاظمی نژاد در پاسخ به این پرسش که یعنی توانایی ایران تنها کسب دومدال مجموع بود، گفت: بچه ها آمادگی کامل داشتند و در تمرینات هر کدام بین ۱۰ تا ۱۵ کیلوگرم بیشتر وزنه زده بودند اما با این اتفاق که افتاد و بیمار شدند، نشد. باید از برخواه تشکر کنم. او زمانی که با تیم جوانان کار می کرد این ورزشکاران از لحاظ تکنیک، اخلاقی و رفتاری خیلی خوب پرورش داده بود. رشیدی هم زحمت زیادی کشید و همچنین باید از آقای نصرتی هم تشکر کرد.

او با اشاره به اینکه گفته می شود برای حرکت سوم علی داودی در دوضرب نباید وزنه ۲۳۵ کیلوگرم انتخاب می شد، بیان کرد: واقعا ممنونم از کسانی که کارشناسی کردند و همه آنها قابل قبول هستند. نظر ما هم ۲۳۱یا ۲۳۲ کیلوگرم بود. با توجه به اینکه وزنه بردار پاکستان ۲۲۸ را زد، ما باید وزنه ای می زدیم که وزنه بردار پاکستان پشت سرمان باشد اما داودی روی ۲۳۵ اصرار داشت و ما هم نخواستیم بخاطر ۲-۳ کیلوگرم با او بحث کنیم و سرمربی به اصرار داودی وزنه ۲۳۵ کیلوگرم را انتخاب کرد وگرنه نظر من و خود سرمربی ۲۳۲ کیلوگرم بود.

او در مورد تغییر وزن اورامه و ناکامی این وزنه بردار نیز گفت: برای اورامه تاکتیک خوبی به کار رفت تا در دسته ۱۰۵ کیلوگرم قرار بگیرد چون رکوردهایی که داشت به حدنصاب وزنه بردار قطر نمی رسید و ما هم می‌خواستیم مدال طلا بگیرد، سرمربی تیم ملی با خود اورامه هماهنگ کرده بود در دسته ۱۰۵ کیلوگرم وزنه بزند اما در این میان یک اتفاقی رخ داد و او حدود ۱۹ روز تمرین نداشت. در واقع اتفاقی که برای سعید علی حسینی قبل از مسابقات جهانی ۲۰۱۷ رخ داد و او از ناحیه زانو مصدوم شد و ۱۸ روز تمرین نداشت برای اورامه هم رخ داد. البته علی حسینی توانست مدالش را بگیرد. اورامه مهر ه کمرش آسیب دید و اسپاسم شدید داشت به طوری چند جلسه طب سوزنی رفت و تلاش کردیم او را به مسابقات برسانیم در غیراین صورت تیم ناقص اعزام می شد. سه روز قبل از مسابقات خیلی بهتر شده بود اما سطح تمریناتش نسبت به قبل پایین تر آمده بود و نتوانست آن وزنه هایی که مدنظر دوستان و کارشناسان بود را بزند.

او در پایان گفت: مهم این است که دست به دست دادیم تا وزنه برداری را تقویت کنیم. نقاط ضعف هم باید گفته شود که بابت آن ممنونم. برای مثال کوروش باقری بسیار کارشناسی و فنی صحبت می کند. اما جدول مسابقات مثل شطرنج است و می توان بعد از اتمام مسابقات حرکات را بررسی کرد و نظر داد و حتی قهرمان جهان را هم شکست داد اما در زمان برگزاری مسابقات براساس رقابت جلو می رویم و ماندن در کورس رقابت در زمان مسابقه خیلی مهم تر است. البته ما اشتباهاتی داریم و این طور نیست که اشتباه نمی کنیم اما مهم این است که اشتباهات بررسی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.