صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / قطار گردشگری بیشه به تهران راه‌اندازی شود
قطار گردشگری بیشه به تهران راه‌اندازی شود

نماینده مردم دورود و ازنا خواستار شد

قطار گردشگری بیشه به تهران راه‌اندازی شود

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی قطار گردشگری بیشه به تهران را خواستار شد.

مجید کیانپور

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید کیان‌پور در نشست فعالان گردشگری که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: در بحث گردشگری استان سعی می‌کنیم زیرساخت‌ها را توسعه و از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شویم اما راه به جایی نمی‌بریم. پول و تسهیلات ارزان قیمت به این سمت هدایت نمی‌شود و خیلی‌ها با بانک‌ها مشکل دارند.

وی ادامه داد: بیش از ده‌ها پروژه داریم که سال‌هاست به حال خود رها شده‌اند و از آن‌ها استفاده نمی‌شود.

وی با بیان این‌که «طبیعت گردی و بوم گردی به‌شدت محیط زیست منطقه را نابود کرده است»، گفت: ما از طبیعت گردی حمایت می‌کنیم اما نباید باعث تخریب محیط زیست شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس به سایت گردشگری گهر نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به روالی که در پیش گرفته شده شاید سال دیگر دریاچه گهر را به معنای واقعی آن نداشته باشیم.

وی با تاکید بر این‌که «باید این مناطق مورد حمایت بیشتری قرار گیرند»، ادامه داد: دریاچه گهر متعلق به تمام دنیاست و باید کاری کرد که محیط زیست آن تخریب نشود؛ هم اکنون سطح دریاچه با ۲۰ سال قبل آن قابل قیاس نیست.

وی بیان کرد: خیلی از طبیعت گردها محیط زیست را خراب می‌کنند در حالی‌که طبیعت متعلق به نسل آینده نیز هست و قطعا بعد از دریاچه گهر نوبت به تخریب دیگر جاذبه‌های طبیعی نیز می‌رسد.

 کیان‌پور به وجود بیش از ۱۸۰۰ غار طبیعی در استان لرستان  اشاره کرد و گفت: راه‌آهن لرستان دانشگاه راه‌آهن ایران است و باید بتوانیم قطار گردشگری بیشه به تهران را راه‌اندازی کنیم.  اگر می‌خواهیم به این بخش تسهیلات بدهیم ضمن حذف بروکراسی، تضامین لازم نیز باید تسهیل شوند.

وی با بیان این‌که «بیش از ۱۵۰ صنایع‌دستی در لرستان داشته‌ایم»، گفت: هم اکنون ۹۰ مورد آن‌ها از بین رفته‌ و تنها ۶۰ صنعت داریم که باید مورد حمایت قرار گیرند تا در راستای توسعه تولید و ایجاد ارزش افزوده موثر باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.